تازه های سایت

کد مطلب: 29203
26. دى 1395 - 9:10
شهردار نهاوند با بیان اینکه از شهروندان تقاضا داریم تا نسبت به پرداخت به موقع عوارض خود اقدام کنند، گفت: رفع مشکلات شهری نهاوند با پرداخت به موقع عوارض امکان پذیر است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، امیرضا یوسفیان اظهار داشت: نخستین اقدام برای تحقق اهداف مدیریت شهری ممیزی املاک و معابر موجود در سطح شهر است و ممیزی تمییز دادن، تشخیص و جداسازی و در اصطلاح به معنی برداشت، تفکیک و طبقه‌بندی آمار و اطلاعات از املاک و معابر شهر است.

وی با اشاره به تحقق اهداف مدیریت شهری در سطح شهر و تحقق درآمدهای پایدار و کمک به رشد و توسعه تصریح کرد: مدیریت امور شهرها از نظر وسعت و کثرت جمعیت در شرایط کنونی بدون دسترسی سریع منابع اطلاعاتی دقیق و صحیح امکان‌پذیر نیست.

یوسفیان به اهمیت پرداخت به موقع عوارض نوسازی اشاره کرد و افزود: به طور کلی درآمد شهرداری از طریق درآمدهای پایدار و عمدتاً ناپایدار تأمین می‌شود زیرا وابسته به شرایط اقتصادی کشور است و نمی‌تواند بودجه ثابتی را پیش‌بینی کند.

شهردار نهاوند عنوان کرد: فروش تراکم ساختمانی، تثبیت تجاری، تخلفات ساختمانی و صدور پروانه ساخت از مهم‌ترین منابع درآمدهای ناپایدار است و دریافت عوارضی همچون نوسازی و اصناف سرفصل‌های کلیدی درآمدهای پایدار به شمار می‌روند که در مجموع منابع درآمدی شهرداری محسوب می‌شوند.

یوسفیان بیان کرد: زمانی پروژه‌های عمرانی با موفقیت اجرا می‌شود که منابع درآمدی شهر نیز در حال رشد باشند که در این میان مشارکت مردم در پرداخت عوارض نوسازی سبب افزایش بودجه شهرداری و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان می‌شود.

وی تأکید کرد: از شهروندان تقاضا داریم تا نسبت به پرداخت به موقع عوارض خود اقدام و با انجام این مهم در رفع مشکلات شهری به مسئولان مرتبط کمک کنند. 

یوسفیان افزود: پرداخت به موقع عوارض نوسازی توسط شهروندان سبب رشد و توسعه شهری می‌شود به همین دلیل این موضوع از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما