تازه های سایت

کد مطلب: 29156
23. دى 1395 - 8:51
فرمانده نیروی انتظامی نهاوند گفت: از ابتدای سال جاری 5385 دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف در شهرستان نهاوند توقیف شدند که تعدادی از این وسایل نقلیه توسط صاحبان آن‌ها ترخیص شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سرهنگ منصور ملکی در نشست خبری با خبرنگاران نهاوند گفت: نیروی انتظامی به اصحاب رسانه به چشم همکار نگاه می‌کند و امیدواریم شما هم یاری گر خوبی برای ما در نیروی انتظامی باشید.

وی بابیان اینکه مشارکت مردم سرمایه عظیمی برای نیروی انتظامی است، اظهار داشت: نقش مردم و رسانه‌ها در موفقیت‌های نیروی انتظامی بسیار مهم و اثرگذار است و مشارکت این دو بخش با یکدیگر باعث ارتقا امنیت اجتماعی در جامعه می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی نهاوند افزود: وظیفه مجموعه ناجا حفظ امنیت در سطح جامعه و آگاهی بخشی به مردم برای جلوگیری از وقوع جرم است که در این زمینه تلاش مجموعه رسانه‌ها نیز اثربخش است.

وی در ادامه به مشکلاتی که در فضای مجازی به وجود می آید اشاره کرد و گفت: متأسفانه عامل بروز مشکل و وقوع جرم در فضای مجازی بی‌توجهی شهروندان ما به هشدارهای نیروی انتظامی و مخصوصاً پلیس فتا در این زمینه است.

ملکی اظهار داشت: بیشتر مشکلاتی که در شهرستان نهاوند در مورداستفاده از فضای مجازی به وجود آمده است چند مورد مربوط به کلاه‌برداری و اغلب به مسائل حیثیتی و مزاحمت‌ها مربوط می‌شود که در این زمینه خانواده‌ها و افرادی که از فضای مجازی استفاده می‌کنند باید نسبت به خطرات این فضا آگاهی لازم را کسب کنند و به هشدارهای پلیس توجه کنند.

فرمانده نیروی انتظامی نهاوند افزود: درخواستی که از شهروندان داریم این است که به تماس‌هایی که به شهروندان اعلام می‌کند در مسابقات برنده‌شده‌اید توجه نکنند و اطلاعات بانکی خود را در اختیار این‌گونه افراد قرار ندهند.

 وی بیان داشت: در فضای مجازی هم درخواستی دیگری که از شهروندان داریم این است که عکس‌های خانوادگی و دوستانه را در این فضا منتشر نکنند و این تصاویر را در معرض دید افراد سودجو قرار ندهند و بیشتر مراقب باشند.

ملکی در ادامه گفت: خوشبختانه مرکز 110 شهرستان نهاوند به‌صورت 24 ساعته آماده دریافت تماس‌های شما است و همشهریان می‌توانند هر مورد مشکوکی را به این سامانه منتقل کنند.

وی به آمار تماس‌های مردم با مرکز 110 نهاوند اشاره کرد و اظهار داشت: در 9 ماهه سال جاری تعداد 35623 مورد تماس از طرف همشهریان با سامانه 110 نهاوند برقرارشده است.

فرمانده نیروی انتظامی نهاوند در بخش پایانی این نشست خبری آمار عملکرد 9 ماهه نیروی انتظامی نهاوند را منتشر کرد که بر این اساس میزان انواع سرقت در نهاوند 28 درصد کاهش‌یافته است.

وی افزود: در این مدت ۲۲ درصد افزایش کشف کالاهای قاچاق که بیشتر آن مواد خوراکی و مابقی پتو و لوازم صوتی و تصویری بودند را داشتیم که ارزش ریالی آن‌ها معادل 716 میلیون تومان است.

ملکی گفت: درزمینهٔ مبارزه با مواد مخدر نیز ۵۸ درصد افزایش کشف مواد مخدر و افزایش ۲۱ درصدی دستگیری افراد خرده‌فروش را داشته‌ایم که این طرح همچنان جز اولویت‌های نیروی انتظامی است.

فرمانده نیروی انتظامی نهاوند اظهار داشت: در بخش برخورد با وسایل نقلیه متخلف، در 9 ماهه ابتدایی سال جاری 5385 خودرو و موتورسیکلت متخلف که شامل مزاحمت‌های خیابانی و صوتی بوده‌اند را توقیف کردیم که البته صاحبان تعدادی از آن‌ها وسایل نقلیه خود را ترخیص کردند.

وی افزود: متأسفانه در بخش نزاع‌های فردی در شهرستان نهاوند باید همه دستگاه‌ها فرهنگ‌سازی کنند چون در این بخش ۴۸ درصد افزایش نزاع فردی را داشته‌ایم.

ملکی گفت: خوشبختانه در سطح شهرستان نهاوند سرقت مسلحانه و قتل کشف نشده‌ای نداشتیم و در این زمینه وضعیت مناسبی داریم.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما