تازه های سایت

کد مطلب: 29139
22. دى 1395 - 7:38
امام‌ جمعه نهاوند گفت: جوانان انقلابی عضو گروه ابوذر نهاوند در سال‌های سیاه حکومت رژیم فاسد پهلوی و در اوج خفقان ‌مقابل این طاغوت ایستادند و جان خود را فدای اسلام و مردم ایران کردند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام‌ عباسعلی مغیثی در دیدار با اسد سیف جانباز انقلاب اسلامی و برادر ماشاالله سیف یکی از شهدای اعضای گروه انقلابی ابوذر اظهار داشت: شهرستان نهاوند همیشه تاریخ سرزمین مردان بزرگی است که در دفاع از اسلام و انقلاب جان خود را نثار این کشور کرده‌اند که گروه انقلابی ابوذر نهاوند با جوانان دانش‌آموز و کم سن و سال در به بار نشستن این انقلاب و پیروزی آن نقش مهمی ایفا کرده‌‌اند.

وی گفت: این گروه انقلابی در آن سال‌های سیاه و خفقانی که از طرف حکومت سفاک شاه بر این ملت حاکم شده بود ایستادگی و مقاومت کردند که فعالیت‌ها و مبارزات بسیاری علیه رژیم وقت انجام داد و سرانجام این گروه انقلابی در سال 51 دستگیر و در سحرگاه 30 بهمن‌ماه 52 در میدان چیتگر توسط سربازان جهل و خصم رژیم مستکبر طاغوت تیرباران و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

امام جمعه نهاوند افزود: این گروه انقلابی زمانی به مقابله با حکومت شاه برخاستند که نهاوند یک شهر دورافتاده و ناشناخته بود ولی این جوانان با پیروی از امام خمینی(ره) لرزه به اندام آنها انداختند تا درنهایت در این راه به شهادت رسیدند.

وی بیان کرد: شهادت این جوانان انقلابی در آن شرایط سخت و دشوار باعث شد تا نهاوند جزو نخستین شهرهای پیشرو در کشور باشد که تندیس و مجسمه شاه را سرنگون می‌کند که در به ثمر رسیدن این انقلاب و پیروزی در جنگ تحمیلی برای همیشه نام این شهر را بر تارک تاریخ این دیار ماندگار و شناخته شود.

مغیثی اظهار داشت: ما مسئولان و همچنین مردم شهرستان نهاوند همیشه قدردان شما جانبازان و اعضای خانواده گروه انقلابی ابوذر نهاوند هستیم چون نام این شهرستان را برای همیشه بانام انقلاب پیوند زد و امروز وظیفه ما زنده نگه‌داشتن یاد این شهدا و شهدای دفاع مقدس است.

وی گفت: حاج اسد سیف یکی از افتخارات شهرستان نهاوند است ازیک‌طرف برادر شهید و عضو خانواده شهدای گروه انقلابی ابوذر است و از طرفی دیگر خودشان از جانبازان انقلاب اسلامی هستند و چه سعادتی از این بالاتر در جامعه اسلامی است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه‌ها

نهاوند شهر برترین اولین ها.و یک متحول دهنده حکومت اسلامی است/شهر بوجود آورنده انقلاب.

دیدگاه شما