تازه های سایت

کد مطلب: 29084
18. دى 1395 - 12:38
رئیس مرکز بهداشت نهاوند گفت: کارکنان این مرکز برای مقابله با آنفولانزای انسانی آماده هستند و خوشبختانه در این شهرستان حتی موردی از آنفلوانزای فصلی هم مشاهده نشده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، دومین جلسه ستاد آنفلوانزا در شهرستان نهاوند با حضور مسئولان و به ریاست سلامتی معاون فرماندار نهاوند برگزار شد.

در این ستاد نمایندگان اداره محیط‌زیست، رئیس شبکه بهداشت و رئیس مرکز بهداشت شهرستان نهاوند در مورد بیماری آنفولانزای پرندگان و آنفولانزای انسانی و راه‌های مقابله با آن بحث و گفت‌وگو کردند.

حیدر سلگی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان در این ستاد در خصوص تاریخچه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان H5N8 توضیحاتی داد و راه ورود ویروس به‌صورت عمده را ورود پرندگان آلوده به مناطق مختلف عنوان کرد.

وی افزود: مخزن اصلی این بیماری پرندگان آبزی و مهاجر هستند و بی‌اشتهایی، بی‌حالی، مرگ سریع، گاهی خونریزی در چربی‌های احشایی از نشانه‌های بیماری آنفلوانزا در پرندگان است.

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند گفت: این دسته از پرندگان در مسیر مهاجرت از سیبری پرواز کرده و عامل گسترش و انتقال بیماری بین کشورها و حتی مناطق متفاوت یک کشور می‌باشند.

وی به وظایف دستگاه‌ها در این جلسه اشاره و از انها خواست در صورت لزوم هماهنگی و همکاری لازم را با اداره دامپزشکی داشته باشند.

طیبه سیاوشی رئیس مرکز بهداشت نهاوند نیز در این جلسه از آمادگی کامل پرسنل اداره بهداشت جهت مقابله با آنفلوانزای انسانی خبر داد و گفت: در این شهرستان حتی موردی از آنفلوانزای فصلی هم مشاهده نشده است.

وی افزود: باید با همکاری همه دستگاه‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم جهت آموزش به مردم برای پیشگیری از بیماری انجام شود و این مرکز در همین راستا برنامه‌هایی را انجام داده است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما