تازه های سایت

کد مطلب: 29019
13. دى 1395 - 7:37
وضعیت شهرستان نهاوند درزمینهٔ ترافیکی مطلوب نیست و عوامل متعددی در این زمینه تأثیرگذار هستند و برای تغییر این روند باید طرح‌های ترافیکی موردبررسی و بازنگری قرار بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، بافت قدیمی شهرستان نهاوند، خیابان‌های کم‌عرض و شکل فیزیکی معابر این شهر باعث شده است که مشکلات ترافیکی زیادی در این شهر وجود داشته باشد که همین موضوع مشکلاتی برای مردم، وسایل نقلیه و مسئولان به وجود آورده است.

مشکلات ترافیکی و خیابان‌های با عرض کم در کنار برخی از طرح‌های کارشناسی نشده درگذشته، باعث قفل شدن نهاوند در ساعات اوج تردد و در مرکز اصلی شهر نهاوند شده است.

علاوه بر مشکلات گفته‌شده معابر زیاد ورودی به خیابان اصلی شهر که عملاً غیرقابل‌کنترل شده و در زمان اجرای طرح‌های ترافیکی این معابر بسیار مورداستفاده رانندگان قرار می‌گیرد؛ خود بر شلوغی مرکز شهر می‌افزاید.

یکی دیگر از مشکلاتی که مردم نهاوند درزمینهٔ ترافیکی با آن مواجه هستند کوچک بودن پیاده‌روهای این شهر در محدوده میدان اصلی شهر است که باعث رفتن مردم به داخل خیابان و بروز حوادث می‌شود.

حسن بهرام نیا نماینده نهاوند در مجلس در مورد مشکلات ترافیکی نهاوند می‌گوید: عدم وجود زیرساخت‌های لازم در برخی شاخص‌های توسعه‌ای، به مشکلات حمل‌ونقل و ترافیکی دامن زده و تلفات و خسارات جبران‌ناپذیری هم به شهر و شهروندان تحمیل کرده است.

وی گفت: وضعیت شهرستان نهاوند در این زمینه مطلوب نیست و امروز باید بنا به وضع موجود مدیریت و زمان‌بندی کنیم و مشکلات را برطرف کنیم.

نماینده نهاوند در مجلس اظهار داشت: در این زمینه در دوران مختلف به این شهر خیانت‌های بسیار شده است و کسانی چه عمدی و چه سهوی با اتخاذ تصمیم‌های غلط و غیر کارشناسانه به توسعه این شهر لطمه زده‌اند، در پیشگاه خدا و مردم مسئول‌اند و باید پاسخگو باشند.

 

http://garoo.ir/sites/default/files/fullimages/1395/10/13/barare.jpg

 

وی گفت: بحث ترافیک که بر روح و روان و جسم مردم بسیار اثرگذار است و به یک بحران برای شهرستان محسوب می‌شود را باید مدیریت کرد و لازمه این مدیریت مسئولین ترافیک شهرستان هستند.

سرگرد کرمی رئیس پلیس راهور شهرستان نهاوند گفت: برای بهبود وضعیت ترافیکی نهاوند باید توسط عوامل مختلف فرهنگ‌سازی شود چون بخش مهمی از موضوعات ترافیکی با فرهنگ‌سازی حل می‌شود.

وی اظهار داشت: در زمان مختلف سال راهنمایی و رانندگی طرح‌های مختلف ترافیکی را در سطح شهر اجرا می‌کند و با متخلفان نیز برخورد می‌کند.

رئیس پلیس راهور نهاوند افزود: باوجوداین اقدامات ولی عوامل متعددی موجب ایجاد شرایط نامناسبی در اوج تردد در شهر به‌ویژه ساعات پیک ترافیکی شده است که باید با همکاری همه دستگاه‌های مربوطه این وضعیت مدیریت شود.

کرمی بیان داشت: علت اصلی تصادفات در شهر نهاوند 2 عامل موتورسیکلت‌سواران و عابران پیاده است که درزمینهٔ موتورسواران باید با فرهنگ‌سازی نسبت به تشویق آن‌ها به استفاده از کلاه ایمنی اقدام شود.

وی عنوان کرد: قدیمی بودن ساختار شهری نهاوند، خیابان‌های کم‌عرض، تجمع مراکز کسب‌وکار، مطب پزشکان، داروخانه‌ها و مراکز تجاری و رفاهی شهر نهاوند در خیابان ابوذر باعث افزایش مشکلات ترافیکی نهاوند شده است.

رئیس پلیس راهور نهاوند گفت: نداشتن پارکینگ عمومی در شهر نهاوند و پارک کردن خودروها در عرض خیابان و مشکل سد معبر در این شهر، بر مشکلات ترافیکی افزوده است.

کرمی می‌گوید: در حال حاضر در نهاوند حدود 600 دستگاه تاکسی فعال است که بیشتر از نیاز شهرستان است و این مورد نیز بر مشکلات ترافیکی نهاوند افزوده و مشکلاتی را برای مسئولان ایجاد کرده است.

کریم حمیدوند فرماندار نهاوند نیز در این مورد می‌گوید: فرهنگ‌سازی و اجرای قانون ازجمله مواردی است که وضعیت ترافیکی نهاوند را بهبود می‌بخشد که در این زمینه همه دستگاه‌های شهرستان باید باهم همکاری داشته باشند.

وی اظهار داشت: برای دستیابی به شاخصه‌های یک زندگی شهری، اصلاح رفتارهای ترافیکی با اجرای قانون و اقدامات کارشناسی شده با مشورت و در نظر گرفتن منافع شهر بسیار ضروری است.

 فرماندار نهاوند افزود: در جلسه شورای ترافیک شهرستان نهاوند تصمیماتی برای بهبود وضعیت ترافیکی نهاوند گرفته‌شده است که دستگاه‌های عمل‌کننده باید این مصوبات را اجرا کنند تا شاهد شهری قانونمند باشیم.

حمیدوند گفت: تشویق مردم به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی و ساماندهی مسافربرهای شخصی و اجرای طرح‌های ترافیکی متناسب با نیاز مردم و رانندگان از دیگر موضوعاتی است که باعث می‌شود ترافیک نهاوند بهتر مدیریت شود.

با توجه به مطالب گفته به نظر می‌رسد برای حل مشکلات ترافیکی نهاوند بهتر است با ارائه طرح‌های کارشناسی، بازنگری در بعضی از قوانین طرح جامع شهری، اجرای طرح سد معبر، ساماندهی تاکسی‌ها و مسافربرهای شهری می‌تواند تا حدودی این مشکلات را مرتفع کند.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که در کنار اقدامات عملی که باید توسط نهادهای مختلف انجام شود، برگزاری کلاس‌های آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها و ارتقا سطح دانش ترافیکی مردم نهاوند توسط دستگاه‌ها و افراد مختلف می‌تواند زمینه را برای حل معضل ترافیک نهاوند فراهم کند.

مهدی سهرابی

انتهای پیام/

478625

دیدگاه‌ها

جناب فرماندار.شهردارشورا.نماینده و راهنمایی رانندگی.ساختار شهر نهاوندساختار قدیمی است.باید بدانید جمعیت نهاوند دارد زیاد میشود و مردم ماشین میخرند.باید یا شهر رو بزرگتر و خیابانها را تعریض کنید یا باید خیابانها را دو طبقه کنید.ابوذر با داشتن مراکز تجاری و پاساژها و مغازه های زیاد تعریض نمیتوان کرد ولی می توان با دوطبقه کردن خیابان ابوذر و ایجاد رو گذر مانند خیابان حافظ و جمهوری در تهران ترافیک این محدوده رو روان کنید که به سیمای شهری و زیبایی شهر هم افزوده می شود.

دیدگاه شما