تازه های سایت

کد مطلب: 28938
7. دى 1395 - 7:27
کارشناس مسائل سیاسی گفت: فتنه 88 توطئه‌ای انگلیسی و آمریکایی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی و تشدید تحریم‌های ظالمانه برعلیه مردم ایران بود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، فتنه آمریکایی و انگلیسی سال 88 به‌عنوان یکی از وقایع مهم در تاریخ انقلاب و حماسه حضور میلیونی مردم در روز 9 دی به‌عنوان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی از زوایای مختلفی قال تحلیل و بررسی است.

این حادثه بزرگ باعث شد تا نقاب از چهره دشمنان ملت ایران برداشته شود و دشمنان قسم‌خورده این نظام به‌صورت علنی از فتنه گران و آشوب گران حمایت و پشتیانی کنند.

یکی از زوایایی که می‌توان از آن طریق به تحلیل فتنه 88 پرداخت نقش دشمنان انقلاب و به‌ویژه انگلیس و آمریکا درصحنه گردانی فتنه و تشدید تحریم‌های ظالمانه بعدازاین حادثه بر ضد ملت ایران است.

برای بررسی بیشتر این موضوع به گفت‌وگو با مرتضی خراسانی کارشناس مسائل سیاسی پرداخته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

وی می‌گوید: در طول تاریخ معاصر کشورمان نقش دولت‌های استکباری و استعماری در پشت وقایع مختلف ملت ایران به‌وضوح قابل‌مشاهده و بررسی بوده است.

وی اظهار داشت: تاریخ معاصر کشور عزیزمان اسرار زیاد و حتی ناگفته‌ای از نقش مخرب سفارت‌خانه‌ها و دیپلمات‌های آمریکایی و غربی و به‌خصوص انگلیس را در خود به‌وفور دارد.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: نقش مخرب دیپلمات‌های انگلیس و آمریکا در وقایعی همچون جنبش مشروطه، کودتای سوم اسفند 1299 رضاخان، کودتای 28 مرداد 32 و وقایع دیگر به‌وضوح قابل‌مشاهده است.

وی بیان داشت: این دخالت‌ها به حدی است که سال‌ها بعد از گذشت این وقایع خود آن‌ها در خیلی از موارد به این فعالیت‌ها و دخالت‌های ظالمانه در امور داخلی کشور ما اذعان می‌کنند.

خراسانی افزود: در اوایل انقلاب نیز دخالت‌های سفارت‌خانه‌های کشورهای غربی در ایران به‌ویژه آمریکا و انگلیس منجر به شعله‌ور شدن خشم انقلابی مردم ایران شد که در مناسبت‌های مختلف مردم ایران اعتراض‌های خود را به این دخالت‌ها اعلام کردند.

وی گفت: یکی از جلوه‌های این اعتراضات اقدام شجاعانه دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی شیطان بزرگ در 13 آبان 58 بود که از طرف امام خمینی (ره) به‌عنوان انقلاب دوم نامیده شد.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: در فتنه سال 88 نیز که مجموعه مخالفان و معاندان انقلاب هم‌کاسه شدند و در یک اقدام مذبوحانه قصد براندازی نظام جمهوری اسلامی را داشتند؛ به‌خوبی می‌توان نقش آمریکا، اروپا و به‌ویژه روباه پیر (انگلستان) را مشاهده کرد.

خراسانی گفت: نفوذ برخی از دیپلمات‌های سفارت انگلستان در ستاد بعضی از کاندیداهای خاص و حضور آشکار برخی از دیپلمات‌های غربی، آمریکایی و به‌ویژه انگلیسی در میان آشوبگران با نماد سبز نشان‌دهنده برنامه‌ریزی آن‌ها برای ضربه زدن به‌نظام مقدس اسلامی است.

وی بیان داشت: دستگیری تعدادی از آن‌ها در جریان آشوبگری‌ها حکایت از دخالت آشکار و برنامه‌ریزی‌شده استکبار و عوامل داخلی و خارجی آن‌ها در به خطر انداختن امنیت ملی نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت دارند.

*** نقشه فتنه در تشدید تحریم‌های غرب برعلیه ایران

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه در مورد نقش فتنه در تشدید تحریم‌ها علیه کشورمان گفت: یکی از واقعیت‌هایی که در شروع، پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و بعدازآن در نظام جمهوری اسلامی ایران مشهود است این است که هر وقت قدرت برتر ملی و حمایت‌های مردمی فراوان از انقلاب و اتحاد مردم وجود داشته و نظام با دست‌پر و از موضع قدرت با دشمنان برخورد داشته است؛ دشمنان را وادار به قبول واقعیت پیروزی مردم انقلابی ایران کرده است.

وی ادامه داد: اما برعکس هر وقت اختلاف‌افکنی‌های دشمنان و تصمیمات نادرست برخی خواص، ایران را در وضعیت ضعیفی قرار داده دشمنان نیز از این وضعیت سوءاستفاده کرده و تهاجم خود را علیه جمهوری اسلامی بیشتر و آشکارتر کرده‌اند.

خراسانی افزود: در قضیه فتنه 88 که بر اساس محاسبات غلط برخی خواص، اتحاد و انسجام ملی ما خدشه‌دار شد، باعث شد دشمنان ما که در موضع ضعف بودند گستاخ‌تر شوند و سعی در ضربه زدن به انقلاب اسلامی را داشته باشند.

وی اظهار داشت: آن‌ها به خیال خودشان برای غلبه و وادار کردن جمهوری اسلامی به قبول خواسته‌های نامشروع آن‌ها، فشارهای بیشتری ازجمله تحریم‌های ظالمانه دیگری را برعلیه جمهوری اسلامی وضع کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: سخنان وزیر خارجه وقت آمریکا مبنی بر تحریم‌های فلج‌کننده بر ضد ایران نشانگر این واقعیت است که وقتی دشمنان شرایط کشور را در زمان فتنه دیدند نقشه‌های شومی برای کشورمان کشیدند ولی به فضل خدا در این راه ناامید شدند.

وی در پایان عنوان کرد: حضور حماسی مردم ایران اسلامی در روز 9 دی به‌عنوان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب این پیام بسیار مهم را به دشمنان انقلاب اسلامی رساند که مردم ایران همواره حامی نظام مقدس اسلامی و آرمان‌های انقلاب هستند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما