تازه های سایت

کد مطلب: 28919
6. دى 1395 - 8:21
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهاوند از انجام هزار و ۱۵۶ مورد بازرسی از نانوایی‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مجتبی رضایی بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۱۵۶ مورد بازرسی از نانوایی‌های شهرستان نهاوند صورت گرفته است، گفت: در این راستا ۶۰ واحد نانوایی متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد تخلف ۲۵ مورد مربوط به کم‌فروشی نانوایی‌ها و ۳۵ مورد نیز به دلایل اعتراض به نحوه خدمات‌رسانی نانوایی‌ها، تعطیلی زودهنگام، رعایت نکردن ساعت کار، عدم پخت نان و کیفیت پایین نان بوده است، افزود: ۲۰۶ نانوایی در شهرستان نهاوند فعالیت می‌کنند که ۱۲۴واحد آن‌ها شهری و ۸۲ واحد روستایی هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهاوند ادامه داد: نظارت بر نانوایی‌های روستایی در بخش‌ها از طریق دهیاری‌ها انجام می‌گیرد و از طریق بخشداران به این اداره برای بررسی و پیگیری ارجاع داده می‌شود.

وی آمار تفکیکی نوع نانوایی‌های نهاوند را  ۱۰۸ واحد لواشی، ۷۱ واحد سنگک، ۱۹ واحد بربری، ۶ واحد فانتزی و ۲ واحد نان تافتون عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۱۵۹ واحد سهمیه یارانه‌ای دریافت می‌کنند و ۴۷ واحد دیگر به‌صورت آزاد آرد خود را خریداری می‌کنند.

۲۰ درصد نانوایی‌های نهاوند آزاد پز هستند

رضایی با اشاره به مشکلات عدیده نانوایی‌های آزاد پز در شهرستان بیان کرد: در خصوص افزایش و تک‌نرخی شدن قیمت نان در شهرستان نهاوند تاکنون تصمیمی اتخاذ نشده است.

وی بابیان اینکه ۲۰ درصد نانوایی‌های شهری در شهرستان نهاوند آزاد پز هستند، اظهار کرد: این نانوایی‌ها بیشتر در خیابان‌های اصلی و در مناطقی قرارگرفته‌اند که ساکنان آن دارای تمکن مالی هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهاوند با اشاره به اینکه تمامی نانوایی‌های بربری و تعدادی از نانوایی‌های سنگکی شهری در شهرستان نهاوند آزاد پز شده‌اند، گفت: هیچ‌کدام از نانوایی‌های لواشی در شهرستان به‌صورت آزاد نان پخت نمی‌کنند.

وی تأکید کرد: طرح تشدید نظارت بر عملکرد نانوایی‌های شهرستان نهاوند در حال اجراست و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در سطح نانوایی‌های شهرستان با تلفن ۱۲۴ موضوع را در میان بگذارند تا در اسرع وقت بازرسان ما پیگیری و برخورد لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما