تازه های سایت

کد مطلب: 28884
4. دى 1395 - 8:38
شورای حمل‌ونقل و ترافیک شهرستان نهاوند با بحث‌های داغی در مورد ترمینال جدید نهاوند، ساخت هتل در محوطه این ترمینال، مشکلات مینی‌بوس داران و موضوعات ترافیکی و حمل‌ونقل این شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، جلسه شورای ترافیک و حمل‌ونقل شهرستان با حضور حسن بهرام نیا نماینده مردم نهاوند در مجلس، کریم حمیدوند فرماندار و سایر مسئولان در فرمانداری نهاوند برگزار شد.

در این جلسه نماینده نهاوند در مجلس گفت: عدم وجود زیرساخت‌های لازم در برخی شاخص‌های توسعه‌ای، به مشکلات حمل‌ونقل و ترافیکی دامن زده و تلفات و خسارات جبران‌ناپذیری هم به شهر و شهروندان تحمیل کرده است به طوری که جای تأسف دارد که امسال در مقایسه با سال گذشته ۱۸ درصد افزایش تصادفات در ۸ ماه ابتدای سال، نسبت به سال ۹۴ داشته‌ایم.

وی اظهار داشت: در کل سال گذشته ۴۱ نفر فوتی براثر تصادفات در محورهای شهرستان نهاوند داشتیم که این تعداد با تعداد نفراتی که در 9 ماهه امسال فوت کرده‌اند برابری می‌کند.

بهرام نیا بابیان اینکه مشکل راه‌های مواصلاتی مربوط به خلأ زیرساخت‌ها است، افزود: بنده به‌طور مکرر در جلسات مختلف در مجلس پیگیر این راه‌ها هستم و امیدوارم که هرچه سریع‌تر مشکل این راه‌ها برطرف شود.

نماینده مردم نهاوند در این جلسه گفت: عمده مشکلات ما در این حوزه مربوط به راه‌های مواصلاتی است که آمار تلفات صورت پذیرفته درراه‌های برون‌شهری نگران‌کننده است و من ضمن پیگیری موضوع، بارها صدای مظلومیت مردم نهاوند را در این خصوص از مبادی مختلف و صحن مجلس به گوش مسئولین رسانده‌ام.

وی بیان داشت: آخرین مورد آن در تذکر این‌جانب به وزیر محترم راه، مسکن و شهرسازی بود که خواستار توجه ویژه به حقوق مردم نهاوند در این حوزه و برخورد با مسئولینی که در این رابطه کوتاهی کرده‌اند، شده‌ام.

وی گفت: وضعیت شهرستان نهاوند در این زمینه مطلوب نیست و امروز باید بنا به وضع موجود مدیریت و زمان‌بندی کنیم و مشکلات را برطرف کنیم.

نماینده نهاوند در مجلس در ادامه به بحث مدیریت و ترافیک در شهرستان پرداخت و اظهار داشت: در این زمینه در دوران مختلف به این شهر خیانت‌های بسیار شده است و کسانی چه عمدی و چه سهوی با اتخاذ تصمیم‌های غلط و غیر کارشناسانه به توسعه این شهر لطمه زده‌اند، در پیشگاه خدا و مردم مسئول‌اند و باید پاسخگو باشند.

وی بیان داشت: نمونه آن در بحث طرح جامع و تفضیلی شهر است چون درحالی‌که ساختمان دولتی عقب‌نشینی داشته است و مراکز تجاری و پاساژهای جدید این اصل را رعایت نکرده‌اند و عنوان می‌شود در طرح مذکور برای بافت مرکزی شهر عقب‌نشینی منظور نشده، سؤال این است؛ چه کسی باید این موضوع را در آن زمان یادآوری و پیشنهاد آن را جهت منظور نمودن در تدوین طرح توسعه شهری ارائه می‌کرده؟ اگر سهواً بوده که به دلیل کوتاهی و بی‌اطلاعی و اشغال یک پست کارشناسی بوده است و اگر هم عمدی بوده خیانت آشکار است و در هر دو صورت نتیجه آن وضع بحرانی موجود در بافت مرکزی شهر است.

 

http://garoo.ir/sites/default/files/fullimages/1395/10/04/img_0009.jpg

 

وی تصریح کرد: بحث ترافیک که بر روح و روان و جسم مردم بسیار اثرگذار است و به یک بحران برای شهرستان محسوب می‌شود را باید مدیریت کرد و لازمه این مدیریت مسئولین ترافیک شهرستان هستند.

*** برای اینکه یک نفر به منافع شخصی خود برسد منافع عام را زیر پا گذاشته‌اند

بهرام نیا به بحث ترمینال جدید نهاوند پرداخت و گفت: این ترمینال نباید در این مکان راه‌اندازی می‌شد و حتی مغازه‌هایی که درب آن‌ها بیرون از ترمینال زده‌شده‌اند که باید در داخل ترمینال باشد و به خاطر منافع شخصی و بالا بردن قیمت مغازه‌ها درب انها بیرون از ترمینال زده‌شده‌اند که غیرقانونی است.

وی با طرح این سؤالات که چه کسی باید به این موضوع رسیدگی کند؟ و چرا گذاشتید چنین اتفاقی بیفتد؟ ادامه داد: شورای ترافیک باید جلوی این کار را می‌گرفت و پایانه‌ها نباید اجازه این کار را می‌داد که درب مغازه‌ها بیرون باشد و باید در داخل ترمینال می‌بودند.

 نماینده مردم نهاوند در مجلس گفت: ما الآن این قانون‌شکنی‌ها را می‌بینیم و انتظار داریم مردم قانون را رعایت کنند درحالی‌که مردم به ما نگاه می‌کنند.

وی اظهار داشت: برای اینکه یک نفر به منافع شخصی خود برسد منافع عام را زیر پا گذاشته‌اند و از این موارد در شهر زیاد دیده‌شده است.

بهرام نیا در ادامه این نشست به موضوع هتل جلوی ترمینال نهاوند اشاره کرد و گفت: در این شهر، شهرداری خیلی خطا کرده است که نمونه‌اش مجوزی است که به یک آقایی داده‌اند و در ترمینال جدید یک مکانی ساخته برای هتل یا هر چیز دیگری که الآن حکم قلع بنا آن داده‌شده و گفتند که باید تخریب شود و به شهرداری گفته‌اند که باید تخریب شود.

وی عنوان کرد: شهرداری هم می‌گوید اگر بخواهیم این بنا را تخریب بکنیم باید خسارت زیادی به این آقا بدهیم به همین دلیل قلع بنا نمی‌کند و می‌خواهد شکایتش را از این آقا پس بگیرد.

نماینده نهاوند در مجلس گفت: این موضوع چقدر برای شهر نهاوند بد است که اعلام شود از شکایت خودمان صرف‌نظر کرده‌ایم و این آقا هر تخلفی کرده بگذارید تخلفش باقی بماند و این یعنی حق‌الناس.

وی افزود: این موارد در شهر خیلی زیاد بوده و خیلی هست و فرماندار هم با همه تلاش‌ها و تعامل‌هایی که با مجموعه مدیریتی و با مردم داشته‌اند ولی در مقابل عمل انجام‌شده قرارگرفته است.

بهرام نیا گفت: می‌خواهم به مردم عرض کنم که چه‌کارهایی شده و باید به شهرداری گفت اشکال ندارد هر چه قدر هزینه شده و ضررمی کنید ولی بنا را قلع و تخریب کنید و بگذارید یک‌بار در این شهر اعمال قانون شود و مردم راضی بشوند.

*** ترمینال سابق برای پارکینگ ماشین‌های سنگین در نظر گرفته شود

وی در ادامه این نشست با اشاره به مصادیق بحران ترافیک در نهاوند به بحث پارکینگ ماشین‌های سنگین اشاره کرد و گفت: بارها از این قضیه شکایت‌هایی شده است و فرماندار محترم این موضوع را تائید و پیگیری کرده‌اند، لذا لازم است با مدیریت فرماندار محترم بررسی‌ها انجام شود و در صورت امکان ترمینال قدیم و یا مکان استاندارد و مناسب دیگری در اختیار این رانندگان قرار گیرد که عبور و مرور کامیون‌ها از سطح شهر ممنوع شده و البته با رعایت حقوق کامیون داران، این بحران هم تا حدی مرتفع گردد.

وی افزود: از دیگر مشکلات ترمینال جدید، عدم ساماندهی مناسب وسایل نقلیه عمومی محورهای بروجرد و کرمانشاه و روستاهای این مسیرهاست که عملاً کسی رغبتی به استفاده از این ترمینال نداشته و در اطراف همان مکان‌های قبلی خودروهای شخصی و بدون امتیاز خط، نسبت به مسافرکشی اقدام می‌کنند که این مسئله معیشت رانندگان خطوط حمل‌ونقل عمومی و سواری را تحت‌الشعاع قرار داده و باید در اسرع وقت فکری به حال این موضوع شود.

*** اگر من فرماندار بودم اجازه نمی‌دادم که ترمینال جدید به این شکل افتتاح شود

در ادامه این جلسه کریم حمیدوند فرماندار نهاوند نیز با اشاره به مشکلات مینی بوس دارانی که قبلاً در ترمینال بروجرد مشغول بودند و الآن باید به ترمینال جدید نهاوند منتقل شوند، گفت: واقعاً سفره این مینی‌بوس داران تعطیل‌شده است و مسافر زیادی ندارند چون مسافران آن‌ها توسط مسافربرهای شخصی جابه‌جا می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به مشکلات مالی که مردم‌دارند خیلی از آن‌ها هنوز با مینی‌بوس جابه‌جا می‌شوند و باید فکری برای حل این موضوع داشته باشیم که در صورت تصویب به نظر ما اگر مینی‌بوس‌ها به ترمینال سابق بروجرد برگردند بلامانع است ولی درصورتی‌که در شورای ترافیک تصویب شود.

فرماندار نهاوند در ادامه با اشاره به بحث‌های مطرح‌شده در مورد ترمینال جدید نهاوند افزود: واقعاً اگر من در زمان افتتاح این ترمینال فرماندار بودم به چند دلیل اجازه نمی‌دادم این ترمینال با این شرایط افتتاح شود.

وی با اشاره به دلایل این موضوع گفت: ما 4 ترمینال را جمع کردیم در یک نقطه و مسافران روستاهای مناطق بالای نهاوند اصلاً به اینجا نیامدند و روستاهای منطقه پایین هم از روبروی ترمینال سابق برای حمل نقل مسافر استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه‌ها

تشکر از دکتر بهرام نیا و حمیدوند 2 دلسوز و مسئول فهیم نهاوند.این شهر هم مظلوم واقع شده و هم به آن خیانت شده.این ترمینال جدیددر بدترین جای ممکن ساخته شده و این بی عقلی کارشناسان باید جبران شود و تغییر کند چون همه مردم از مکان آن ناراضی اند و اگر این بی قانونی ها تخریب نشوند به مردم نهاوند خیانت شده.در بحث تعریض خیابانهاو عقب نشینی یه عده خاص.

دیدگاه شما