تازه های سایت

کد مطلب: 28794
28. آذر 1395 - 9:13
هم‌زمان با برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در شهر همدان در بخش جنبی این جشنواره نمایش تئاتری برای کودکان و نوجوانان نهاوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، در روزهای اجرای جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در شهر همدان، شهرستان نهاوند و سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان نیز میزبان اجرای نمایش‌های تئاتر ویژه کودکان و نوجوانان است.

در این سالن روزانه در نوبت‌های مختلف نمایش‌های تئاتری با موضوعات کودک و نوجوان اجرا می‌شود که مورد استقبال کودکان قرارگرفته است.

یکی از این نمایش‌ها با عنوان " هپل و مپل " به کارگردانی علیرضا سیف به روی صحنه رفت و لبخند را بر لبان کودکان نهاوندی نشاند.

کارگردان این تئاتر در گفت‌وگو با ما می‌گوید: نمایش طنز و موزیکال "هپل و مپل " باهدف شاد کردن کودکان نهاوند اجرا شد و در روزهای آینده در شهر فیروزان و شهر گیان نیز اجرا می‌شود.

سیف ادامه داد: میلاد دارایی، زهره سلگی، حسین رنجبر، عباس گودرزی، شکیبا حیدری، محمد سلگی، حمید خویشوند، حسین شاهمرادی، ایمان سیف به‌عنوان عوامل این تئاتر فعالیت دارند و نویسنده کار نیز بهرام شهبازی است.

وی اظهار داشت: این نمایش مخصوص کودکان است و مختص کودکان تا پایان دوره ابتدایی است به همین دلیل از همه خانواده‌ها دعوت می‌کنیم که برای دیدن این نمایش که به‌صورت رایگان اجرا می‌شود به سالن ارشاد نهاوند بیایند.

کارگردان تئاتر کودک گفت: باید مسئولان و کسانی که به فکر تئاتر هستند برای رده سنی کودکان نمایش‌هایی شاد و بانشاط تولید کنند و در کنار این شادی مفاهیم اخلاقی و خوب را به کودکان آموزش دهند.

وی افزود: در این نمایش به دنبال این هستیم که در کودکان و نوجوانان حس کمک به یکدیگر، دوستی، محبت به دیگران، بخشش و همکاری را ایجاد کنیم که این مهم در کنار استفاده از طنز و محیطی بانشاط امکان‌پذیر است.

سیف گفت: از سال 96 کار تئاتر را شروع کردم و این اولین تجربه کارگردانی من است که امیدوارم موردنظر کودکان عزیز نهاوند قرارگرفته شده باشد.

وی عنوان کرد: تاکنون در 13 کار تئاتر فعالیت داشتم و در مناسبت‌های مذهبی با همکاری خانم سلگی کار زیبای از حر تا حرم را متناسب با ایام محرم و صفر اجرا کردیم.

کارگردان تئاتر " هپل و مپل " می‌گوید: این نمایش را برای جشنواره بین‌المللی تئاتر همدان هم فرستادیم که در همدان فقط یک اثر برای جشنواره بین‌المللی انتخاب شد.

 وی افزود: هم‌زمان با جشنواره بین‌المللی تئاتر همدان این نمایش نیز در چند سانس در بخش جنبی به اجرا درآمد و با کمک‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند در چند نوبت اجرا شد و مورد استقبال قرار گرفت.

سیف در پایان اظهار داشت: این نمایش را در شهر فیروزان 2 سانس اجرا کردیم و در روزهای آینده نیز در شهر گیان هم اجرا می‌شود ولی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند این نمایش تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما