تازه های سایت

کد مطلب: 28758
25. آذر 1395 - 9:00
فرمانده سپاه نهاوند گفت: توجه همگانی به موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه را حل می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سرهنگ کامران کریمی در ستاد احیا امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان نهاوند که با حضور امام‌جمعه، معاون فرماندار و سایر مسئولان برگزار شد، گفت: همگانی کردن فریضه امربه‌معروف در جامعه امروزی بسیار مهم و اثرگذار است.

وی اظهار داشت: با توجه به برخی منکرات که در جامعه وجود دارد، لازم است که همه در مورداجرای امربه‌معروف و نهی از منکر مسئولیت‌پذیر باشند و با همگانی کردن آن منکرات را در جامعه ریشه‌کن کنند.

فرمانده سپاه نهاوند افزود: در شهرستان نهاوند تعدادی منکرات وجود دارد که باید با تلاش همه دستگاه‌های مربوطه و با طرح در ستاد احیا امربه‌معروف شهرستان چاره‌ای برای زدودن آن‌ها از فضای جامعه اندیشیده شود.

وی بابیان اینکه هدف از برگزاری جلسات ستاد احیا مقابله با منکرات رایج در سطح شهرستان و ترویج معروفات است، گفت: متأسفانه بعضی از فروشندگان لوازم‌آرایشی و بهداشتی و فروشندگان لباس در شهرستان نهاوند وضعیت پوشش و حجاب مناسبی ندارند که در این زمینه باید اصناف و دستگاه‌های مربوطه نظارت و فرهنگ‌سازی مناسب را انجام دهند.

کریمی با اشاره به برخی دیگر از منکرات در نهاوند اظهار داشت: در برخی از ادارات و نهادهای دولتی نیز خانم‌ها حدود پوششی که بر اساس دستورالعمل به همه ادارات ارسال‌شده را رعایت نمی‌کنند که در این مورد نیز باید تذکرات لازم داده شود.

فرمانده سپاه نهاوند عنوان کرد: در برخی ادارات و نهادهای دولتی نهاوند خوشبختانه نماز جماعت با حضور کارکنان برگزار می‌شود ولی متأسفانه در برخی ادارات به این مهم و فریضه الهی توجه نمی‌شود و حتی رئیس اداره نیز در نماز حضور ندارد که این مورد هم باید پیگیری شود.

وی گفت: در طول سال در شهرستان نهاوند مراسمات مذهبی و یادواره‌های شهدای زیادی برگزار می‌شود که در این مورد نیز برخی مسئولان کوتاهی می‌کنند و در مراسمات حضور ندارند درحالی‌که فکر نمی‌کنم در شهرستان مراسمی ارزشمندتر از یادواره‌های شهدا باشد.

کریمی در پایان‌بر لزوم فرهنگ‌سازی در مورد برپایی نماز جماعت در مدارس تأکید کرد و از آموزش‌وپرورش درخواست کرد که با همکاری تبلیغات اسلامی در مدارسی که امکان برپایی نماز جماعت دارند بر این امر مهم دینی تأکید شود.

**** در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین مغیثی امام‌جمعه نهاوند نیز گفت: اگر در جامعه همه در ترویج معروف و نهی از منکر احساس مسئولیت داشته باشند ریشهٔ خیلی از معضلات جامعه خشکانده می‌شود.

وی اظهار داشت: امربه‌معروف و نهی از منکر یکی از موضوعات مهم مطرح‌شده در دین مبین اسلام است که سفارش زیادی بر اجرای آن در سطح جامعه شده است.

امام‌جمعه نهاوند گفت: همه باید در موضوع امربه‌معروف حساس باشند می‌توان با همکاری همه نهادها اثرات این فریضه همگانی را بیش‌ازپیش در جامعه مشاهده کرد.

وی ادامه داد: اگر در همه دستگاه‌ها رئیس اداره به موضوع امربه‌معروف مانند برپایی نماز جماعت اهتمام داشته باشد یقیناً در کارمندان تأثیر دارد و مفید فایده خواهد بود.

*** در ادامه این جلسه سید رضا سلامتی معاون فرماندار نهاوند نیز گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر از واجبات دین اسلام است و همگی برای اجرای این فریضه الهی باید تلاش اهتمام داشته باشیم.

وی اظهار داشت: امروز نیاز کشور ما حفظ وحدت است و باید در این راه به فرمایشات بزرگان دین رجوع کنیم چون حفظ وحدت هم از معروفات است.

معاون فرماندار نهاوند با اشاره به مصوبات ستاد احیا امربه‌معروف نهاوند افزود: همه ادارات و نهادها باید تلاش کنند و مصوبات این ستاد را پیگیری کنند و اقدامات انجام‌شده را گزارش کنند.

سلامتی با اشاره به مصوبه لزوم برپایی نماز جماعات در ادارات گفت: دستگاه‌ها باید به این موردتوجه زیادی داشته باشند و ما هم پیگیری‌های انجام خواهیم داد چون اداراتی که می‌توانند، موظف به برگزاری نماز جماعت هستند.

در ادامه این جلسه مصوبات جلسه قبلی این ستاد و اقدامات انجام‌شده توسط دستگاه‌های مختلف قرائت شد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما