تازه های سایت

کد مطلب: 28755
25. آذر 1395 - 8:33
مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دانشگاه آزاد نهاوند با سخنان بسیار صریح و بی‌پرده رئیس سابق این دانشگاه مبنی بر سیاسی بودن این جابه‌جایی و سهم خواهی عده‌ای از او با اعمال فشارها و تحمیل افراد به او همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سخنان بسیار بی‌پرده حمید سوری رئیس سابق دانشگاه آزاد نهاوند که در مراسم تودیع و معارفه خودش ایراد کرد در نوع خود بی‌سابقه بود؛ سخنانی که از سهم خواهی سیاسیون از او خبر می‌داد و در چندین مرحله صحبت‌های او متوجه شخص اول استان همدان یعنی استاندار بود.

حمید سوری در تیرماه سال گذشته به‌عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نهاوند معرفی شد ولی در خردادماه امسال بنا به گفته خودش به دلیل باج ندادن به افرادی خاص از این سمت برکنار شد و جای خودش را به هوشنگ فرحی داد و حالا بعد از چند ماه در جلسه تودیع و معارفه که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد سخنان بسیار صریحی ایراد کرد که در ادامه می‌خوانید:

وی در مراسم تودیع و معارفه وقتی‌که برای سخنرانی پشت تریبون رفت، گفت: بر خود لازم میدانم از همه همکاران محترم به خاطر همکاری و همدلی و صداقت در طول مدتی که بنده در این مرکز حضور داشتم تشکر و قدردانی ویژه داشته باشم چراکه با تعداد نیروی کم و افزایش رشته و دانشجو و شروع پروژه‌های عمرانی، فشار کاری زیادی به همکاران وارد شد و درنهایت آن‌طور که شایسته بود فرصت نشد که از این همکاران عزیز قدردانی شود لذا در این خصوص از همه همکاران و اساتید محترم طلب حلالیت دارم.

سوری اظهار داشت: بعضی از شهروندان و همکاران گله‌مندند که چرا در نهاوند نماندم و کارهای نیمه‌تمام را انجام ندادم همه همکاران و مسئولین شهرستان و استان در جریان هستند دلیل نماندن بنده به خاطر سهم خواهی عده‌ای بود که هیچ‌گونه صلاحیت حقیقی و حقوقی نداشتند. بنده برای کار کردن آمده بودم و تمام تلاشم را کردم که بتوانم وظیفه‌ام را به نحو احسن انجام دهم.

رئیس سابق دانشگاه آزاد نهاوند افزود: ولی متأسفانه افرادی که خود را همه‌کاره شهر می‌دانند عنوان می‌کردند و اخطار می‌دادند که جهت تدریس در دانشگاه ضوابط و مقررات دانشگاه را قبول ندارند و بدون مصاحبه وعدم صلاحیت علمی می‌خواستند در دانشگاه تدریس کنند، معاون معرفی می‌کردند، استاد حق‌التدریس که به قول خودشان با آن‌ها نبود را اخراج کنند، فضای دانشگاه را جهت رسیدن به مقاصد سیاسی و انتخاباتی و گروهی خود می‌خواستند، لذا این‌جانب به دلیل باج ندادن به این افراد و مخالفت با خواسته غیرقانونی آن‌ها باعث شد که مرتب در دستگاه‌های مختلف دنبال مانع‌تراشی و باعث عدم توسعه دانشگاه باشند.

وی ادامه داد: درنتیجه کار کردن با این وضعیت به پیشرفت و توسعه دانشگاه خسارت فراوانی وارد نمود و ادامه کار به ضرر دانشگاه اساتید و دانشجویان و مردم شهرستان بود. چراکه من نمی‌خواستم کاری کنم که موقعیت خود را تثبیت کنم بلکه اعتقاد داشتم باید کار را درست و قانونی انجام دهم هرچند که هزینه‌ای هم متحمل شوم و تعاملی که مبنای آن سهم خواهی باشد را قبول نداشته و ندارم.

سوری اظهار داشت: در این راستا متأسفانه بالاترین مقام اجرایی استان با ورود به مسائل جزئی در شهرستان و بدون در نظر گرفتن قوانین دانشگاه آزاد اسلامی که موسسه غیرانتفاعی است و تغییرات در آن مطابق ضوابط خاص خود است، به‌صورت یک‌طرفه، به دلیل اینکه شاکی و قاضی یکی بود و بدون هیچ تحقیق و طلب مدرکی حرف‌های دوستان سهم خواه سیاسی خود را چشم‌وگوش‌بسته تائید کرده و این افراد را در سهم خواهی خود تشویق نمود و تمام توان خود و مدیران استانی و کشوری را برای رسیدن به مقاصد غیرقانونی بکار می‌برند و از این افراد فرصت‌طلب حمایت صدر صدی به عمل می‌آورد.

وی ادامه داد: هرچند که هدف دولت محترم رعایت قوانین و خدمات شایسته و بیشتر به مردم است ولی متأسفانه این افراد با سوءاستفاده از موقعیت ایجادشده به نفع خود در شهرستان نهاوند، نه‌تنها خدمتی به دولت تدبیر وامید نکرده‌اند بلکه باعث نارضایتی مردم هم شده‌اند که نتیجه انتخابات مجلس شورای اسلامی حاکی این موضوع است.

سوری گفت: در طول مدت خدمت در این مرکز در جلسات مختلف رسمی بارها بجای رفع مشکلات آموزشی دانشگاه عنوان می‌کردند که چون فلانی در زمان انتخابات هزینه کرده باید به ایشان پست بدهیم سؤال بنده این بود این‌همه پست در سازمان‌ها و نهادهای دولتی، چرا دانشگاه آزاد که یک موسسه غیرانتفاعی است و بدون کمک دولت و با شهریه دریافتی از دانشجو اداره می‌شود باید هزینه این افراد را پرداخت نماید.

 وی عنوان کرد: هیچ‌وقت سؤال نشد که چرا دانشگاه آزاد نهاوند از سال 83 تاکنون تبدیل به واحد نشده؟ چرا زمین دانشگاه سند ندارد؟ چرا زمین دانشگاه از 50 هکتار سال 88 به 12 هکتار در سال 92 کاهش‌یافته؟ چرا دانشجویان سرویس ایاب‌وذهاب ندارند؟ چرا سایت دانشگاه دیوار، ورودی، محوطه‌سازی ندارد؟ چرا رشته تحصیلی جدید اضافه نمی‌شود؟ چرا در شهرستان نهاوند در تمام دانشگاه‌ها مقطع کارشناسی ارشد وجود ندارد؟ چرا اساتید دارای صلاحیت علمی بکار گرفته نمی‌شود؟ چرا آقایانی که با رابطه فارغ‌التحصیل شدند و مدرکشان را گرفته‌اند بدهی خود را پرداخت نمی‌کنند؟ چرا سهم آموزش عالی شهرستان نهاوند با در نظر گرفتن جمعیت حدود 200 هزارنفری باید این وضعیت نامناسب را داشته باشد؟

رئیس سابق دانشگاه نهاوند ادامه داد: لذا از مدیران محترم استانی تقاضا دارم بجای پیگیری مستمر چندین ماهه جهت تأمین اهداف سیاسی عده‌ای که فقط به فکر منافع شخصی می‌باشند و بجای دفاع از قانون‌شکنی این افراد به فکر رفع مشکلات راه‌های ارتباطی شهرستان، وضعیت درمان، اشتغال جوانان، رونق تولید، اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام مانند سد گرین و بیمارستان و امثالهم باشند چون‌که مطمئنم اگر این پیگیری را جهت رفع این موانع می‌کردند قطعاً زودتر به نتیجه می‌رسیدند.

وی افزود: آقای استاندار در روز معارفه فرماندار (آقای حمیدوند) گفتند، نهاوند دیگر جایی برای تنش و مجادله ندارد و مشکلات قومی، سیاسی و درگیری‌ها در این شهرستان پذیرفته نیست و به‌اندازه کافی تاوان این اختلافات را داده است و از مردم و مسئولان خواستند تا عامل آسیب‌زا که مانع توسعه شهرستان است را طرد کنند و خط‌ونشان‌ها و اختلافات و دشمنی‌ها دیگر کافی است ولی در عمل این افراد نه‌تنها طرد نشدند بلکه باعث خسارات جبران‌ناپذیری به شهرستان شده و می‌شوند.

سوری ادامه داد: لذا از آقای بهرام نیا نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و آقای حمیدوند فرماندار محترم تقاضا دارم به‌منظور ثبات در مجموعه مدیریتی شهرستان که نتیجه آن پیشرفت است مانع سهم خواهی نامشروع این افراد باشند؛ و چنانچه مقدور نیست و اگر این آقایان ذخیره انقلاب هستند و یا سهمی از سفره انقلاب دارند. پیشنهاد می‌دهم حداقل یک پست تشریفاتی سرگرم‌کننده برای این آقایان ایجاد کنند که مدیریت شهرستان ثبات داشته و همچنین مدیران اجرایی پیگیری‌کننده احساس رضایت نمایند و با فراغ بال در زمان حضور در شهرستان نهاوند به وظیفه اصلی خود که رفع مشکل آحاد مردم شهرستان است بپردازند.

وی گفت: در پایان از استاندار محترم تقاضا دارم در شهرستان نهاوند به‌منظور کمک کردن به دولت محترم و در راستای شعار قانون‌مداری دولت تدبیر وامید و رضایتمندی مردم مخصوصاً دانشگاهیان به خواسته نامشروع و غیرقانونی افراد فرصت‌طلب و سهم خواه که فقط به فکر منافع شخصی خود می‌باشند پایان داده و تا دیر نشده از مردم شهرستان نهاوند مخصوصاً مجموعه آموزش عالی شهرستان نهاوند که به‌منظور تأمین اهداف سیاسی غیرقانونی دیگران به آن‌ها ظلم شده است طلب حلالیت نماید.

سوری در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات انجام‌شده در زمان مدیریتش بر دانشگاه آزاد نهاوند اشاره کرد و گفت: در این مدت اقدامات خوبی انجام‌شده است مانند پیگیری اخذ سند زمین با توجه به احداث بلوار و زمین ورزشی و فضای سبز، افزایش دانشجو از 948 نفر به 1296 نفر درترم جاری، افزایش 16 رشته به 31 رشته تحصیلی در مقطع کاردانی و کارشناسی که جا دارد از کمک‌های فراوان آقای دکتر جامه بزرگی و آقای دکتر تروهید قدردانی کنم.

وی ادامه داد: بازدید آقای محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه، از مرکز نهاوند در مورخ 2/6/ 94 به‌منظور بررسی وضعیت عمرانی دانشگاه و گرفتن مجوز پروژه‌های عمرانی از قبیل سالن ورزشی چندمنظوره، احداث بلوار دانشگاه، دیوارکشی سایت، اخذ مجوز احداث سالن ورزشی چندمنظوره در جلسه هیئت امناء استان در مورخ 12/7/94 با حضور جناب آقای دکتر میرزاده ریاست محترم دانشگاه آزاد.

رئیس سابق دانشگاه آزاد همدان به بخشی دیگر از اقداماتش در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: کلنگ زنی سالن ورزشی، راه‌اندازی سرویس حمل‌ونقل عمومی به‌منظور رفاه دانشجویان، احداث و انجام زیرسازی بلوار اصلی از سمت محور اصلی نهاوند به بروجرد به‌منظور سهولت تردد دانشجویان و اساتید، احداث پارکینگ سرپوشیده و محوطه‌سازی، کاشت حدود پانصد اصله درخت در بلوار جدید و انجام آبیاری قطره‌ای، راه‌اندازی صندوق رفاه جهت دادن وام شهریه به دانشجویان و پیگیری رشته‌های جدید مخصوصاً در مقطع کارشناسی ارشد به‌شرط تملک زمین از دیگر اقدامات در این مدت بوده است.

وی به بخش پایانی اقداماتش در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: اجرای دیوارکشی سایت دانشگاه، ایجاد ایستگاه حمل‌ونقل عمومی، پیگیری تبدیل مرکز به واحد، پیگیری جذب هیئت‌علمی، پیگیری گسترش رشته‌ها، ارجاع اموال مازاد به واحد همدان، کنترل هزینه‌های غیرضروری، پیگیری مطالبات معوق و سنواتی، ساماندهی امتحانات و بایگانی و انبار مرکزی ازجمله این کارها بوده است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما