تازه های سایت

کد مطلب: 28714
22. آذر 1395 - 15:34
شهردار نهاوند از انجام عملیات هرس زمستانه، شاخه زنی، خشکه زنی و هم‌چنین قلمه‌زنی و تولید گل‌های دائمی توسط واحد فضای سبز این شهرداری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، امیررضا یوسفیان در جمع خبرنگاران نهاوند گفت: هرس به‌موقع درختان یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که می‌توان برای سلامت درخت انجام داد و واحد فضای سبز شهرداری نهاوند در راستای اجرای این مهم اقدام به هرس زمستانه درختان و علف‌های هرز در سطح بوستان‌ها، میدان‌ها، بلوارها به کمک نیروهای خدمات رسان شهرداری نموده است.

وی با اشاره به آغاز عملیات هرس کاری اظهار داشت: درختان اگر در شرایط طبیعی و بدون دخالت انسان رشد کنند، بعد از مدتی تبدیل به درختان با شاخه‌های متراکم شده که این مهم ازلحاظ شکل ظاهری و هم‌چنین رشد درخت مطلوب نیست.

شهردار نهاوند هدف از اجرای عملیات هرس درختان را تراکم بالا و نرسیدن نور و هوای کافی به برگ‌ها و درنتیجه خشک و از بین رفتن تدریجی برگ‌ها و شاخه‌ها برشمرد و ادامه داد: پیرایش درختان و درختچه‌ها هرساله به‌صورت مستمر از اواسط آذرماه از خیابان‌های اصلی سطح شهر آغاز می‌شود.

وی بهترین زمان برای انجام عملیات هرس درختان را فصل زمستان عنوان کرد و گفت: بهترین فصل برای هرس زمستانه زمانی است که گیاه فاقد پوشش گیاهی است، چراکه شاخه‌ها فاقد پوشش است و شاخه‌های اضافی راحت‌تر و بهتر قابل‌مشاهده است و درنتیجه بریدن آن‌ها راحت‌تر صورت گرفته و دلیل دوم عدم فعالیت زیستی است که درخت کمتر آسیب می‌بیند.

یوسفیان نتایج حاصل از عملیات هرس درخت را حذف شاخه‌های اضافی، شکسته و آفت‌زده، حذف پاجوش‌ها، ایجاد شکل ظاهر مناسب برای درختان و درختچه‌ها، از بین بردن شاخه‌های پیر، جوان نمودن درختان و ایجاد شرایط مطلوب برای ورود نور و هوا کافی جهت رشد مناسب و ایده آل درخت است.

وی هم‌چنین با اشاره به خشکه زنی درختان بید پارک کوثر خاطرنشان کرد: تولید قلمه ازگل‌های دائمی در محل باغ بهشت با احداث گلخانه توسط فضای سبز به‌منظور کاهش هزینه و جلوگیری از خرید گل در سال آینده در حال انجام است که این قلمه‌ها شامل رز سفید، رز هفت‌رنگ، پیروکانتا، یاس زردرنگ، اناتورا و... است.

شهردار نهاوند در پایان از ارائه خدمات در 24 ساعت شبانه‌روز توسط نیروهای خدمات رسان شهرداری خبر داد و گفت: شهروندان به‌منظور همکاری با این شهرداری با توجه به شروع فصل بارندگی و سرما و وزش باد در این فصول در صورت مشاهده قطع درختان براثر وزش باد مراتب را سریعاً با تماس با شماره 33237445 یا سامانه ارتباطی 137 به واحد فضای سبز اطلاع دهند.

 

http://garoo.ir/sites/default/files/fullimages/1395/09/22/photo_2016-12-05_15-47-29.jpg

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما