تازه های سایت

کد مطلب: 28676
19. آذر 1395 - 6:28
معاون رئیس‌جمهور گفت: کار قطعه راه‌آهن ملایر به شهر فیروزان نهاوند تقریباً به پایان رسیده و تا دهه فجر امسال شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از پروژه راه‌آهن شهرستان نهاوند گفت: پروژه راه‌آهن غرب کشور جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است که 5 استان کشور را به شبکه سراسری و بین‌المللی وصل می‌شوند.

وی اظهار داشت: وی گفت: یکی از این نقاط راه‌آهن نهاوند است که با همه مضایق تلاش کردیم اعتبارات این طرح ملی را تأمین کنیم تا در آینده نزدیک شاهد افتتاح راه‌آهن نهاوند به کرمانشاه و مرز خسروی باشیم.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه با اشاره به بازدید امروزش از مسیر راه‌آهن غرب کشور در ایستگاه فیروزان نهاوند افزود: از ایستگاه ملایر تا فیروزان ریل‌گذاری شده و آماده افتتاح است و در مسیر فیروزان به کرمانشاه هم از دو جبهه کار در حال انجام است و با این منابع مالی مناسب باید با سرعت انجام شود.

نوبخت گفت: درمجموع 250 میلیارد تومان اعتبار برای دو راه‌آهن در نظر گرفته شد که پنج استان را به شبکه سراسری و بین‌المللی وصل می‌کند و تا الآن بیش از 142 میلیارد تومان به این پروژه تخصیص‌یافته است.

وی اظهار داشت: کار قطعه ملایر به فیروزان تقریباً به پایان رسیده و تا دهه فجر امسال شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود و انشا الله مسیر فیروزان به کرمانشاه نیز حداکثر تا بهار سال آینده افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت محورهای شهرستان نهاوند گفت: با توجه به ارائه گزارشی از سوی نماینده شهرستان مبنی بر لزوم ساماندهی ۱۲ کیلومتر پایانی محور نهاوند فیروزان که متأسفانه حادثه‌خیز نیز است این مهم در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت.

نوبخت با اشاره به اینکه مقرر شد که مطالعات و ارزیابی‌های فنی و اقتصادی در اسرع وقت توسط سازمان برنامه‌وبودجه استانداری همدان انجام شود، گفت: این مهم به‌صورت ویژه از سوی مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه بررسی و طی جلسه‌ای مشترک با نماینده شهرستان در تهران در دستور تأمین منابع جهت ساماندهی قرار خواهد گرفت.

معاون رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤالی در خصوص به سرانجام نرسیدن پروژه بنیاد بتن پس از سفر رئیس محترم جمهور از سال گذشته تاکنون، گفت: بنده در حال حاضر در این خصوص حضور ذهن ندارم اما پیگیری این مهم را به سازمان برنامه‌وبودجه استان محول تا ارائه گزارش نمایند.

نوبخت در خصوص سد نهاوند در پاسخ به سؤال خبرنگاران که آیا با توجه به تأمین اعتبار آن در سال آتی آیا اینکه تحت شعاع انتخابات قرار نمی‌گیرد، گفت: نماینده محترم در این خصوص پیگیری انجام داده‌اند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا مطالبات چغندرکار و گندم کاران با تأخیر انجام شد، گفت: امسال برای گندم کاران جز خریدهای تضمینی دولت بود بالغ‌بر ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان ظرف ۶ ماه اول توسط دولت پرداخت شد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما