تازه های سایت

کد مطلب: 28660
17. آذر 1395 - 8:10
مدیر آموزش و پرورش نهاوند گفت: در مرحله کشوری جشنواره جوان خوارزمی یکی از طرحهای دانش آموزی این شهرستان موفق شد رتبه دوم را در سطح کشور بدست آورد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، هادی سلگی با اعلام این خبر گفت: این طرح یک تیلر ابتکاری است که توسط دو تن از هنرجویان هنرستان شهید مطهری این شهرستان به نامهای حسین کریمی و پوریا کورانی ساخته شده است .
وی افزود: این دو هنرجوی خلاق در سال سوم رشته ساخت و تولید مشغول به تحصیل می باشند که با توجه به الگو گرفتن از شغل پدری خود که کشاورزی می باشد اقدام به ساخت این دستگاه کشاورزی نموده اند.
مدیر آموزش و پرورش نهاوند به ویژگیهای تیلر ساخته شده توسط دانش آموزان نهاوند اشاره نمود و گفت: یکی از تفاوتهای این تیلر با تیلرهای موجود در بازار این است که قابلیت نصب کودپاش روی فرمان آن و همچنین نصب دو تیغه شخم زنی در روی بدنه و همچنین وجین کردن و حمل بذر پاش را دارا می باشد و با آزمایشاتی که روی این سیستم انجام شده این تیلر قابلیت حمل بار به اندازه بیش از 500 کیلوگرم را دارا می باشد.
سلگی افزود: این دو دانش آموز خلاق با حمایت هنرستان و همچنین این اداره، دستگاه مورد نظر را با استفاده از موتور هوندا 125 و یک سری تجهیزات جانبی دیگر مونتاژ نموده و قابلیت استفاده های چندگانه از آن را ایجاد کرده اند .
 وی گفت: این دو دانش آموز علاوه بر ساخت این ماشین کشاورزی تابستان گذشته یک دستگاه ماشین را با استفاده از موتور و گیربکس پراید و موتور هوندا طراحی و به شکل اولیه آنرا راه اندازی نمودند که در صورت حمایتهای مالی قادر خواهند بود در آینده دست به ابداعات جدید در زمینه ساخت ماشین افزار بزنند.

 

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما