تازه های سایت

کد مطلب: 28623
15. آذر 1395 - 8:00
14 آذر 62 مصادف با 28 صفر و شهادت امام رضا (ع)، برادرم مهيای خروج از منزل براي رفتن به محل كارش بود كه ساعت 8 صبح با وجود داشتن محافظ توسط فردی تروريست كه بعدها سازمان منافقين مسئوليت آن را به عهده گرفت، به شهادت رسيد.

 به گزارش پایگاه خبری گرو، شهید خسرو کاظمی در هفتم شهریور 1334در روستای گلباغی به دنیا آمد.

تحصیلات ابتدایی را در همان روستا سپری کرد و جهت ادامه تحصیلات در مقطع  متوسطه راهی خرم آباد شد.

پس از اخذ مدرک دیپلم، در دانشکده علوم قضایی پذیرفته شد و همزمان با اوج گیری انقلاب به فعالیت های ضد رژیم پهلوی با دیگر دانشجویان خط امام هم صدا شد و  در جریان حمله ساواک به فیضیه مورد تعقیب ماموران قرار گرفت.

در زمان خدمت سربازی به فعالیت های انقلابی خود ادامه داد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مقام دادستان شهرستان نهاوند مشغول به خدمت شدند.

شهید کاظمی که در دادگستری شهرستان نهاوند به عنوان دادستان اقدامات انقلابی بسیار موثری را انجام داده بود. همواره مورد کینه‌ی منافقین کوردل قرارداشت تا اینکه در 14  آذرماه 62 در دفترکارش به همراه دو نفر از همکارانش بدست یک تروریست کوردل مورد اصابت مستقیم گلوله قرارگرفت و به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

 

شهید خسرو کاظمی

 

پیکر پاک این شهید در گلزار شهدای نورآباد به خاک سپرده شد.  

جواد كاظمي گلباغي برادر این شهید گرامی می گوید: برادرم خسرو پس از گذراندن دوران تحصيلي در استان لرستان در دانشگاه قضايي قم پذيرفته شد و در سال 57 همزمان با پيروزي انقلاب اسلامي موفق به دريافت مدرك كارشناسي شد.

وي در ادامه افزود: او پس از فارغ‌التحصيل شدن از دانشگاه با گذراندن دوره‌اي شش ماهه نزد اساتيدي همچون «آيت‌الله بهشتي» و «آيت‌الله اردبيلي» به عنوان دادستان شهر نهاوند در استان همدان مشغول به كار شد.

اين برادر شهيد با اشاره به نحوه شهادت برادرش گفت: 14 آذر 62 مصادف با 28 صفر و شهادت امام رضا (ع)، برادرم مهياي خروج از منزل براي رفتن به محل كارش بود كه ساعت 8 صبح با وجود داشتن محافظ توسط فردي تروريست كه بعدها سازمان منافقين (مجاهدين خلق) مسئوليت آن را به عهده گرفت، به شهادت رسيد.

وي يادآور شد: شخص تروريست پس از به شهادت رساندن برادرم و همكارانش رضا جعفريان، داديار و اصغر سيف، منشي دادگاه نهاوند به داخل كوچه‌اي فرار مي‌كند و در منزلي سنگر مي‌گيرد كه پس از محاصره شدنش با انفجار نارنجك خودش را به هلاكت مي‌رساند.

كاظمي با اشاره به چگونگي آگاهي از شهادت برادرش گفت: در آن زمان، بنده دانشجوي سال اول دانشگاه تهران بودم كه خبر شهادت برادرم را در روزنامه‌ها و جرايد ديدم؛ يادم هست كه روزنامه‌ «مجاهد» با عنوان اينكه (يكي ديگر از ياران رژيم خميني كشته شد) به انعكاس خبر شهادت برادرم و همكارانش پرداخته بود و همچنين رسانه‌هاي صوتي و تصويري بيگانگان اين اقدام را كه سازمان منافقين يا همان مجاهدين خلق به عهده گرفته است را انعكاس گسترده‌اي دادند.

كاظمي با اشاره به اينكه برادرش در زمان شهادت تنها 28 بهار از عمرش گذشته بود، تصريح كرد: برادرم با داشتن فرزندي يك ساله در حالي به شهادت رسيد كه 28 سال بيشتر عمر نداشت؛ فرزند برادرم با كسب رتبه چهار كنكور سراسري در جمع نخبگان جوان كشور است.

وي درباره خصوصيت اخلاقي و شخصيتي شهيد خسرو كاظمي گلباغي گفت: او كه عشق و ارادت خاصي به انقلاب اسلامي و امام خميني (ره) داشت، بارها به ديدار امام (ره) رفت و موفق شد در سنگر علم و دانش به كشور خدمت كند؛ خسرو در طول دوران تحصيلي خود چند بار تحت تعقيب ساواك قرار گرفت و دراين باره تعدادي از دوستانش دستگير شدند.

كاظمي با بيان اينكه شهيد خسرو كاظمي الگوي واقعي براي ديگر قضات است، تصريح كرد:‌ او با نظمي كه داشت به خوبي به پرونده‌ها رسيدگي مي‌كرد و حتي برنامه‌اش را به گونه‌اي هماهنگ مي‌‌كرد تا با زنداني‌ها غذا بخورد.

اين برادر شهيد درباره اقدامات صورت گرفته حقوقي براي شهداي ترور اظهار داشت: به نظر بنده بايد يك سازمان مردم نهاد و حقوقي بين‌المللي دراين باره شكل يگيرد تا بهتر بتوانيم از افرادي كه توسط تروريست‌ها به شهادت رسيده‌اند، حمايت كنيم و در اين پرونده‌ها متضرر شدن خانواده شهداي ترور را براي مجامع بين‌المللي مطرح سازيم و با همان اسنادي كه خود سازمان مجاهدين منتشر كرده‌، حقوق قربانيان ترور را پيگيري كنيم.

كاظمي خاطر نشان كرد: سازمان منافقين (مجاهدين خلق) با قرارگرفتن در ليست تروريست‌ها دچار «مرگ سياسي» شده‌اند و ما بايد در اين راه تلاش كنيم تا جنايت‌هاي اين گروه در به شهادت رساندن شهروندان ايراني را به جامعه بين‌المللي معرفي كنيم.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما