تازه های سایت

کد مطلب: 28585
12. آذر 1395 - 15:24
سنای آمریکا شب گذشته در حالی با 99 رأی قانون تحریم‌های ایران موسوم به "ISA" را برای 10 سال دیگر تصویب کرد که وزیر خارجه کشورمان در خردادماه امسال در مجلس شورای اسلامی تمدید این قانون را مغایر برجام دانسته بود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، پس از مجلس نمایندگان آمریکا که با 419 رأی قانون تحریم‌های ایران موسوم به "ایسا " را تصویب کرد، شب گذشته سنای آمریکا نیز با 99 رأی و به‌اتفاق آرا این قانون را تصویب و برای اجرا به کاخ سفید فرستاد.

تصویب این قانون در دو مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در حالی است که محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در خردادماه امسال در پاسخ به نمایندگانی که در مورد این قانون از وی سؤال کرده بودند تمدید این قانون را مغایر با برجام دانسته بود.

وی، در پاسخ به سؤالی درباره تمدید قانون داماتو گفته بود: قانون داماتو دیگر وجود ندارد قانونی به اسم "ایسا " ISA وجود دارد که این قانون در پایان 2016 مدت آن تمام می‌شود، گروهی از سناتورها و نمایندگان آمریکا به دنبال تمدید آن هستند که ما به دولت آمریکا تذکر دادیم که باید برجام رعایت شود و تمدید قانون "ایسا " مغایر با برجام است.

وی ادامه داد: آن‌ها نیز در جلسه استماع کنگره اعلام کردند که باید نحوه برخورد با این قانون به شکلی باشد که برجام را نقض نکند، اینجا تأکید می‌کنیم که اهداف و چارچوب برجام و تعهدات بین‌المللی دولت آمریکا مشخص است و نباید تحریم‌ها ایجاد شود.

حال با تصویب این قانون در آمریکا باید دید دولت و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در مورد تمدید قانون "ایسا "که نقض برجام است چه واکنشی خواهند داشت.

فیلم اظهارات ظریف در مجلس را ببینید

 

برای دانلود فیلم کلیک کنید

 

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما