تازه های سایت

کد مطلب: 28411
30. آبان 1395 - 9:28
فرماندار نهاوند گفت: این شهرستان به عنوان ورودی زائران کربلای معلی به استان همدان آماده پذیرایی و اسکان مسافران در صورت نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، کریم حمیدوند با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر در سطح شهرستان 12 مکان اسکان شامل مدارس ، مساجد و یا فضاهای ورزشی با محوریت جمعیت هلال احمر شهرستان آماده شده که در صورت نیاز پذیرای زائرین بازگشتی از کربلا و اسکان آنها است.
وی افزود: در روزهای گذشته تعداد زیادی از مسافرانی که از کشور عراق بازگشتند و به دلایل خستگی و یا نقص وسیله نقلیه قادر به ادامه مسیر نبوده اند در این شهرستان اسکان داده شدند و یا از آنان پذیرایی شده است.
فرماندار نهاوند گفت: به منظور پذیرایی از زائران در قبل و بعد از ایام اربعین در این شهرستان سه موکب با مشارکت و نذورات مردمی از جمله کارخانه های لبنیات شهرستان برپا شد که خدمات لازم را ارائه کرده اند.
وی اظهار داشت: مردم برای برپایی ایستگاههای صلواتی و پذیرایی بیشتر از زائران استقبال کردند و در حال حاضر چهار یا پنج مورد در خواست مردمی مبنی بر برپایی ایستگاههای صلواتی در ورودی این شهرستان به فرمانداری ارسال شده که پس از بررسی چنانچه مشکل ترافیکی ایجاد نکنند به آنها نیز مجوز داده می شود.
فرماندار نهاوند به تمهیدات در نظر گرفته شده در حین بازگشت زائران و عبور آنها از نهاوند اشاره کرده و افزود: با توجه به اینکه پیش بینی می شود هنگام بازگشت زائران به ایران با حجم بالای ترافیک و یا برودت و بارش بارندگی مواجه شویم به منظور جلوگیری از سوانح جاده ای با هماهنگی های به عمل آمده با پلیس راه و راهنمایی رانندگی چندین گشت در محورهای ارتباطی شهرستان مستقر شده که تردد جاده ای کنترل می شوند.
وی گفت: همچنین نیروهای هلال احمر شهرستان برای امداد رسانی به مسافران در راه مانده در بخشهای مختلف در آماده باش کامل هستند.
شهرستان نهاوند به دلیل قرار گرفتن در مسیر ارتباطی مرکز به غرب کشور از گذشته های دور به عنوان مسیر زائران کربلا مورد نظر مسافران بوده که همین عامل باعث بالا رفتن حجم ترافیک جاده ای در محورهای ارتباطی شهرستان به ویژه در ایام اربعین می شود.
انتهای پیام/

478625

دیدگاه‌ها

جاده های نهاوند آماده پذیرایی هستند.

دیدگاه شما