تازه های سایت

کد مطلب: 28391
29. آبان 1395 - 8:23
فرماندار نهاوند گفت: سیاست اقتصاد مقاومتی یک رویکرد کلی برای پیشبرد اهداف اقتصادی نظام است که با گذشت زمان پایان نمی یابد و باید در دستور کار اداره ها قرار گیرد.

 به گزارش پایگاه خبری گرو، کریم حمیدوند در شورای اداری شهرستان نهاوند گفت: بحث اقتصاد مقاومتی یک راهبرد اقتصادی برای نظام اسلامی است که منافع زیادی برای کشور دارد و می تواند نجات دهنده کشور از وابستگی به بیگانگان باشد.
وی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع باید همه در این بخش کار کنیم تا اشتغال بیشتری داشته باشیم و نیاز به واردات کالاهای خارجی پیدا نکنیم.
فرماندار نهاوند گفت: به منظور تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی با تشکیل کمیته هایی به دستگاههای اداری اعلام شده که برنامه های عملیاتی خود را در این راستا به فرمانداری ارسال کنند.
حمیدوند در بخش دیگری از سخنان خود به تخصیص اعتبارات لازم برای ترویج فرهنگ شهادت اشاره کرد و گفت: به منظور معرفی شهدا به عنوان الگوهای جامعه تا کنون دو میلیارد و 500 میلیون ریال برای ساماندهی مقبره شهدای گمنام و نزدیک به 10 میلیارد ریال برای ساخت المان شهدای گروه ابوذر اختصاص داده شده که طرح آن قرار است در یکی از میادین ورودی شهر اجرا شود.
وی گفت: با توجه به اینکه قرار بود این المان در میدان 15 خرداد اجرا شود لذا به منظور جلوگیری از اتلاف سرمایه اجرای این طرح پس از مطالعه و کارشناسی لازم در یکی از میادینی که هنوز ساماندهی نشده ا ند صورت خواهد گرفت.
حمیدوند در رابطه با ساماندهی قبور شهدای شهرستان نهاوند گفت: کار ساماندهی قبور مطهر شهدا فقط در 33 گلزار شهدای روستایی با 66 شهید باقی مانده که با تخصیص اعتبار مورد نیاز قرار است این تعداد نیز تا پایان سال ساماندهی شود .
وی در خصوص اعتبارات تخصیص داده شده به اداره ها و دستگاههای اداری شهرستان نیز گفت: با توجه به اینکه اعتباراتی که به دستگاههای اداری داده می شود از محل 2 درصد در آمد نفت و گاز و همچنین تملک دارایی است لذا مدیران نسبت به جذب آنها اقدام کنند.
وی ادامه داد: اداره هایی که نتوانند طرح خود را به موقع مشخص کرده و باعث تاخیر در اجرای آن شوند اعتبارشان جابجا شده و به اداره ای که توانسته کار خود را پیش ببرد تخصیص داده می شود.
امام جمعه نهاوند نیز در سخنانی با اشاره به برگزاری اجلاس نماز در شهرستان گفت: بحث اقامه نماز یکی از مواردی است که اگر ما آنرا در زندگیمان وارد کنیم بسیاری از مشکلاتمان برطرف خواهد شد.
 حجت الاسلام مغیثی افزود: نماز یک مکتب کامل تربیتی است که در صورت تحقق همه جوانب آن می تواند انسان را به معنی واقعی تربیت کند و در نتیجه باعث سلامت جامعه شود.
وی افزود: اگر می بینیم که انقلاب اسلامی امروز با وجود همه دشمنی های استکبار همچنان به اهداف خود ادامه می دهد به خاطر احیای نماز و ارزشهای الهی است که البته اگر ما به طور 100 درصد به دستورات الهی مانند نماز ، زکات ، امر به معروف و نهی از منکر عمل کنیم امدادهای غیبی خداوند بسیار بیشتر از اینها خواهد بود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما