تازه های سایت

کد مطلب: 28390
28. آبان 1395 - 16:10
سفیر ایران در روسیه در خطبه‌های امروز نماز جمعه نهاوند گفت: در دو نوبت با آقای بهرام نیا نماینده مردم نهاوند در مجلس گفتگو کردم و همه باید به فکر توسعه و پیشرفت نهاوند باشیم و از نماینده مردم حمایت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مهدی سنایی امروز در جمع نمازگزاران جمعه شهرستان نهاوند گفت: به لطف خدا در عرصه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و اگر به پیرامون کشور و ناامنی‌های منطقه نگاه کنیم متوجه اهمیت شرایط ایران در منطقه و جهان خواهیم شد.

وی اظهار داشت: هم در منطقه خاورمیانه و هم در منطقه اوراسیا جمهوری اسلامی از تأثیرگذاری و گسترش نفوذ برخوردار است و این تأثیرگذاری در عرصه بین‌المللی نیز ناشی از دو عامل مقاومت و استقلال و قدرت دیپلماسی کشور در دوره‌های مختلف است.

 سنایی به وضعیت شهرستان نهاوند اشاره کرد و گفت: در شهرستان نهاوند هم مانند سایر نقاط کشور انتخابات برگزار می‌شود و خط قرمز همه ما در شهرستان باید حفظ وحدت و برادری باشد.

سنایی افزود: امام‌جمعه محترم و بزرگوار نهاوند همواره محور وحدت در شهرستان هستند و همه باید برای پیشرفت و توسعه نهاوند کار بکنیم.

سفیر ایران در روسیه اظهار داشت: همه باید به نماینده شهرستان آقای بهرام نیا کمک کنیم چون توفیق هر مسئولی در شهرستان توفیق نهاوند است.

وی ادامه داد: در 2 نوبت با آقای بهرام نیا نماینده مردم نهاوند در مجلس گفتگو کردم و همه باید به فکر توسعه و پیشرفت نهاوند باشیم و از نماینده مردم حمایت کنیم.

نماینده سابق مردم نهاوند در مجلس گفت: همه مردم و مسئولان باید به توسعه و پیشرفت نهاوند کمک کنیم و اگر کاری از دستمان برمی‌آید برای نهاوند انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: از 37 سال پیش تا امروز مواضع جمهوری اسلامی ایران در مورد موارد مختلفی مانند حقوق بشر، استقلال سایر کشورها و مبارزه با تروریسم کاملاً روشن و شفاف است.

وی گفت: مواضع جمهوری اسلامی مبتنی بر حق و عدالت است و دفاع ما از محور مقاومت در منطقه نیز مبتنی بر همین راهبرد مهم است.

وی با اشاره به اوضاع منطقه اظهار داشت: شاید برخی توهماتی در عرصه‌های جهانی و منطقه‌ای در مورد حزب‌الله لبنان وجود داشت اما امروز نیرویی مانند حزب‌الله که یکی از محورهای مقاومت در منطقه است به یک حزب سیاسی و تأثیرگذار تبدیل‌شده که هیچ اقدام و تحول سیاسی در کشور لبنان بدون حضور حزب‌الله قابل رقم زدن نیست.

نماینده سابق مردم نهاوند در مجلس عنوان کرد: مجموعه‌ای از مقاومت‌ها و ایستادگی‌های کشور در دفاع مقدس و در دفاع از مظلومین و محور مقاومت در منطقه بر اساس حرکت در یک مسیر مستقیم که مبتنی بر حق و عدالت است؛ باعث اهمیت جایگاه ایران شده است.

*** ایران و روسیه همکاری‌های بسیار راهبردی دارند

وی در بخش دیگری از سخنانش به روابط بین ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: روابط ایران و روسیه متحول شده است و این روابط در همه عرصه‌ها به‌خوبی روشن و موردتوجه عموم است.

سنایی اظهار داشت: در عرصه‌های سیاسی، نظامی، امنیتی، اقتصادی و تجاری و هم در عرصه دیپلماسی عمومی دو کشور به یکدیگر نزدیک شده‌اند و همکاری‌های بسیار راهبردی دارند.

سفیر ایران در روسیه گفت: مردم با هر دیدگاه سیاسی و حزبی که داشته باشند به این اطمینان می‌رسند که همکاری‌های راهبردی ایران و روسیه به نفع منافع ملی کشور و در مسیر تقویت امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران است.

وی بابیان اینکه همکاری دو کشور ایران و روسیه به نفع صلح و ثبات در منطقه است، بیان داشت: سطح روابط دیپلماسی بین ایان و روسیه نیز بسیار رشد داشته است و سران و مسئولان بلندپایه کشور چندین دیدار با یکدیگر داشته‌اند و تفاهم‌نامه‌های زیادی را ردوبدل کردند.

سنایی افزود: دو کشور همکاری نزدیکی در مقابل با تهدیدها با یکدیگر دارند چون تهدیدهای جدی در منطقه وجود دارد و متأسفانه با فجایعی که کشورهای غربی در منطقه به وجود آورده‌اند و ناجوانمردانه مردم را قتل و عام می‌کنند بنابراین اهمیت این همکاری بیشتر مشخص می‌شود.

نماینده سابق مردم نهاوند در مجلس گفت: با توجه به این فجایع که با پشتیبانی کشورهای غربی صورت گرفته است، بنابراین حفظ ثبات و امنیت خوبی که در کشور حاکم است حائز اهمیت است و تداوم همکاری برای سرکوب این تهدیدات با کشوری مانند روسیه از گسترش این تهدیدات جلوگیری کرده و مقدمات توسعه و رشد کشور را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه‌ها

جناب سفیر سنایی.نهاوند در گذشته یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین شهرهای غرب کشور بوده که مرکزیت سیاسی و منطقه ای غرب کشور رو برعهده داشته.و الان در هیچ زمینه ای جایگاه گذشته خود راندارد.نهاوند پتانسیل توسعه شهری فراوانی دارد.اتحادوفهم نهاوند از دیگر شهرها بیشتر است.نهاوند شهر اولین ها.

دیدگاه شما