تازه های سایت

کد مطلب: 28281
21. آبان 1395 - 15:12
امام‌جمعه نهاوند گفت: با توجه به بدعهدی آمریکایی ها، جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه علاقه‌ای به رابطه با آمریکا ندارد.
به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام‌ عباسعلی مغیثی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه نهاوند با تسلیت ایام اسارت و شهادت اهل‌بیت(ع) و همچنین فرارسیدن اربعین حسینی، گفت: امام سجاد(ع) در روایتی می‌فرمایند ای مردم از خدا بترسید و تمام همت خود را بر اصلاح خویشتن در ابعاد اخلاقی، اعتقادی و غیره بگذارید.

وی گفت: در ادامه این روایت آمده که بترسید از رفاقت با افراد گناهکار، از کمک به ظالم، هم‌صحبت شدن با مفسدان و غیره و از مجالس آن‌ها فاصله بگیرید.

امام‌جمعه نهاوند تصریح کرد: امام سجاد(ع) ضمن دعوت مردم به تقوا در این روایت خطر رفیق و دوست بد را گوشزد می‌کند چراکه تأثیر رفیق بر رفیق بسیار زیاد است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اقامه نماز عنوان کرد: اهمیت نماز را ازآنجا می‌توان فهمید که امام حسین(ع) جان، فرزندان، خانواده و مال خود را داد تا اسلام و نماز زنده بماند اما در مقابل برخی افراد چون معاویه با انجام اقداماتی علیه پیامبر موجب سبک شمردن نماز می‌شدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مغیثی بابیان اینکه معاویه ۴۰ روز نماز جمعه را بدون بردن نامی از پیامبر خواند، گفت: این رخداد از نمونه‌ اقداماتی است که در راستای سبک شماری نماز صورت گرفت اما امام حسین(ع) در این شرایط توانست دین و اسلام را حفظ کند و امروز به ما برساند.

وی تأکید کرد: امروز نه‌تنها من و شما، بلکه اسلام و قران نیز مدیون قیام امام حسین(ع) هستند و وظیفه ما رساندن ابعاد این قیام به گوش دنیا است.

امام‌جمعه نهاوند، گفت: امروز پیاده‌روی عظیم اربعین با حضور ۷۰ کشور جهان و با شرکت هزاران نفر در حال برگزاری است حال شاید دراین‌بین افرادی هم باشند که مسلمان و یا شیعه نباشند اما برای درک این حقیقت در این راهپیمایی شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مغیثی در بخش آغازین خطبه‌های دوم نماز جمعه نهاوند، ضمن دعوت مردم به تقوا و پرهیز از محرمات، گفت: شخصی به امام سجاد عرضه داشت که شما فرزند حضرت علی و فاطمه هستید و آن‌قدر عبادت و زحمت برای چه!؟ ایشان در پاسخ فرمودند خدا بهشت را برای کسانی خلق کرده که اطاعت از اوامر خدا کنند و در مقابل جهنم هم برای کسانی آفریده که گناه کنند و هیچ فردی هم در این زمینه و از این قانون مستثنا نیست.

وی در ادامه با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) گفت: استقلال اقتصادی باکار محقق می‌شود نه با حرف و شعار و یکی از اساسی‌ترین شعارهای انقلاب استقلال در همه زمینه‌ها بود.

امام‌جمعه نهاوند افزود: اگر ایران اسلامی مسائل  و مشکلاتی در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی دارد به سبب نداشتن استقلال است و دشمن هم از این خلأ استفاده کرده و تا توانست علیه ایران تحریم صادر کرد.

وی بابیان اینکه متأسفانه کمیت ما در مسائل اقتصادی و فرهنگی لنگ می‌زند، گفت: تولید، مدیریت مصرف، صرفه‌جویی، توجه به پتانسیل‌های درونی در بخش اقتصاد و بهره‌گیری از اصول ناب اسلام و بهره‌گیری از فرهنگ غنی ایرانی اسلامی در بخش فرهنگی می‌تواند بسیاری از مشکلات این زمینه‌ها را حل کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مغیثی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری طی سخنان هفته اخیر، گفت: لزوم وحدت مردم و مسئولین در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی ضروری است.

وی افزود: امروز مسائل بی‌حجابی، اعتیاد به مواد مخدر، آسیب‌های فضای مجازی و بسیاری از مشکلات دیگر از مشکلات کشور است که دولت به‌تنهایی قادر به حل آن نیست لذا مردم و مسئولین باید باهم باشند تا این مسائل ریشه‌کن شوند.

امام‌جمعه نهاوند ادامه داد: ایشان در بیانات خود به ابعادی حکومت فاسد آمریکا پرداختند که به تعبیر ایشان اگر ما می‌گفتیم بر سر دشمنی می‌گذاشتند ولی امروز به خواست خدا دو کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا حقیقت وجودی آمریکا را افشا کردند.

وی ادامه داد: اگر آمریکا با این رئیس‌جمهور دست از فتنه‌ها و آشوب‌هایی که به دست آن در منطقه ایجادشده پایان دهد و از خصومت دست بردارد می‌توان گفت آمریکا خوب است هرچند که این‌گونه اعمال انسان دوستانه و بر حذر بودن از دشمنی از این حکومت به دور است چراکه دولت آمریکا خود تصمیم نمی‌گیرد و تنها سخنگوی لابی‌های صهیونیستی است و حتی آن‌ها تعیین می‌کنند چه کسی رئیس‌جمهور باشد.

امام‌جمعه نهاوند در پایان با تأکید بر بدعهدی آمریکا گفت: ایران اسلامی هیچ‌گاه علاقه‌ای به رابطه با آمریکا ندارد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما