تازه های سایت

کد مطلب: 28262
20. آبان 1395 - 8:01
معاون فرماندار نهاوند گفت: با تخصیص ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار عملیات کلنگ‌زنی و ساخت المان شهدای تنها گروه مبارز انقلابی غرب ایران بر ضد رژیم ستم‌شاهی در نهاوند ساخته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سیدرضا سلامتی در گفت‌وگو با خبرنگاران نهاوند گفت: شهرستان تاریخی نهاوند که در بیشتر حوادث تاریخی و بخصوص در انقلاب اسلامی نقش بزرگی را ایفا کرده است که از جمله افتخارات آن گروه مبارز و انقلابی ابوذر هستند و باید یادمان آنها برای معرفی شهرستان و نسل جوان احداث شود.

وی افزود: محل ساخت المان زیبای شهدای گروه انقلابی ابوذر نهاوند در میدان ورودی همدان به نهاوند در جاده آورزمان کلنگ‌زنی و بلافاصله عملیات ساخته آن اجرایی می‌شود.

معاون فرماندار نهاوند گفت: شهدای دانش‌آموز و معلم عضو این گروه انقلابی که در شهرستان نهاوند ساکن بودند از سال 1349 مبارزه با رژیم طاغوت را آغاز کردند و در نهایت در 30 بهمن 1352 به دست ساواک و در دادگاه پهلوی بدون حضور وکیل مدافع به شهادت رسیدند و مردم نهاوند جزو نخستین شهرهای کشور بودند که مجسمه شاه را سرنگون کردند.

وی بیان کرد: با توجه به جایگاه رفیع شهدای گروه ابوذر در تاریخ و فرهنگ مردم ایران و نهاوند لازم است تا المان این شهدا در ورودی اصلی شهرستان که نماد آزادی ‌خواهی، مبارزه با ظلم و ستم و یادآور فداکاری و استقامت مردم و جوانان نهاوند در برابر ظلم و جور است، نصب شود.

سلامتی عنوان کرد: برای ساخت المان شهدای انقلابی ابوذر از 200 میلیون تومان اعتبار سال گذشته 30 میلیون تومان در اختیار شهرداری گذاشته شده و مابقی در اعتبارات امسال برای آن در نظر گرفته شده است.

ویاوند اظهار داشت: در قدم نخست قصد داریم یک المان بسیار زیبا و با مفهوم تاریخی، اسلامی با موضوع  شهدای گروه انقلابی ابوذر را در میدان ورودی  شهر نصب کنیم که کار مطالعه و مکان آن مشخص شد و هفته آینده مراسم کلنگ‌زنی آن برگزار می‌شود.
به گزارش تسنیم، دو سال پیش همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، نیکبخت استاندار همدان در منزل حاج اسد سیف جانباز انقلاب و برادر یکی از شهدای گروه انقلابی ابوذر حضور یافت و قول داد با تخصیص 200 میلیون اعتبار المان و نماد شهدای عضو این گروه انقلابی را در نهاوند ساخته شود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما