تازه های سایت

کد مطلب: 28253
19. آبان 1395 - 13:15
تدارک ویژه تولیت شاهزاده محمد (ع) نهاوند برای اربعین
پخت سمنوی 30 تنی و ارسال 400 هزار بسته خشکبار برای زائران اربعین+ تصاویر
تولیت آستان مقدس شاهزاده محمد (ع) شهرستان نهاوند باهدف رضای خدا و خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی اقدام به پخت سمنوی 30 تنی و ارسال 400 هزار بسته خشکبار به موکب های مرزی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، هر چه به‌روز اربعین نزدیک می‌شویم جنب‌وجوش و تدارک زائران برای بهره‌مندی از برکات این سفر معنوی بیشتر می‌شود و چه افرادی که در این پیاده‌روی میلیونی حاضر می‌شوند و چه کسانی که موفق به این امر نمی‌شوند در تدارک ویژه هستند.

مردم دوستدار اهل‌بیت ایران اسلامی در این روزها از همه توان و ظرفیت خود برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین بهره می‌برند و با ایجاد موکب‌هایی خدمتی هرچند ناچیز را به زائران ارائه می‌کنند.

در میان مردم ایران اسلامی هم‌وطنانی که در مسیر عبور زائران اربعین قرار دارند از روزهای گذشته با برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته به خدمت‌رسانی باافتخار به زائران مشغول شده‌اند و یا مقدمات ایجاد موکب‌ها را انجام داده‌اند و در چند روز آینده این موکب‌ها را برپا می‌کنند.

یکی از شهرهایی که همواره محل عبور زائران اربعین بوده است شهرستان نهاوند در جنوب استان همدان است که مردم این دیار تاریخی و قهرمان در طول سال‌های متمادی افتخار پذیرایی از زائران عتبات عالیات کشور عراق را بر عهده داشتند.

امسال نیز مردم و مسئولان در ستاد اربعین شهرستان نهاوند از چند ماه قبل برای این ایام برنامه‌ریزی کردند و با تشکیل جلسات هماهنگی سعی در پذیرایی هرچه بهتر از زائران را بر عهده داشتند.

 

1036288

 

در همین زمینه در ستاد اربعین شهرستان نهاوند  14 کمیته تشکیل‌شده است و وظایف هر کمیته و مسئولان موکب‌ها مشخص‌شده است و فرماندار نهاوند نیز بر بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های شهرستان در این ایام تأکید داشتند.

قرار است امسال در شهرستان نهاوند دو موکب یکی در میدان ورودی نهاوند در پارک کوثر این شهرستان و موکب دیگر در شهر فیروزان برپا شود که مقدمات برپایی آن‌ها فراهم‌شده و ظرف امروز یا فردا این موکب‌ها به زائران خدمت‌رسانی خواهند کرد.

علاوه بر این موکب‌ها چند سالی است که تولیت آستان مقدس شاهزاده محمد (ع) شهرستان نهاوند تدارک بسیار خوب و ویژه‌ای را برای زائران در نظر گرفته است و در ایران و عراق به زائران خدمت‌رسانی می‌کند.

حجت‌الاسلام گودرز سیفی تولیت آستان مقدس شاهزاده محمد (ع) شهرستان نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار ما به این اقدامات اشاره می‌کند و می‌گوید: امسال نیز باهدف رضای خدا و خدمت به زائران حرم حسینی برنامه‌ها و تدارک خوبی برای پذیرایی از زائران اربعین در نظر گرفته‌شده است.

 

1036287

 

وی اظهار داشت: امسال با کمک خیرین نهاوندی و تلاش‌هایی که شده است بیش از 400 هزار بسته خشکبار توسط خواهران نهاوندی بسته‌بندی‌شده است که اولین محموله این خشکبارها به موکب‌های مرزی و به کشور عراق ارسال‌شده است و در روزهای آینده نیز این کار ادامه می‌یابد.

سیفی افزود: علاوه بر خشکبار تعداد زیادی جعبه‌های میوه نیز از مرقد مطهر شاهزاده محمد (ع) شهرستان نهاوند به سمت مرزهای غربی کشور بارگیری شد تا زائران عزیز از این میوه استفاده کنند و ثوابی هم از این نذورات برای ما محسوب شود.

وی ادامه داد: خدمت به دستگاه امام حسین (ع) همیشه برای ما باعث افتخار بوده است و تا لحظه‌ای که زنده هستیم از این کار دست نمی‌کشیم و امیدواریم که خداوند این تلاش‌های هرچند ناچیز را از ما قبول کند.

 

1036289

 

تولیت آستان مقدس شاهزاده محمد (ع) نهاوند گفت: امسال علاوه بر خشکبار با تلاش بانوان متدین شهرستان نهاوند بیش از 2 تن حلوای نذری برای پخش در بین موکب‌های عزاداری تهیه و بسته‌بندی شد.

وی ادامه داد: امیدواریم که زائران عزیزی که از پذیرایی‌های ما استفاده می‌کنند در حرم حسینی هم ما را از دعای خودشان محروم نکنند تا ما هم که در تدارکات هستیم و نمی‌توانیم به این سفر معنوی برویم، بی‌بهره نمانیم.

البته این اقدامات پایان تدارک آستانه مقدس امام‌زاده محمد (ع) شهرستان نهاوند و امسال تدارک ویژه‌تری برای روز اربعین در نظر گرفته‌شده است و بزرگ‌ترین سمنوی نذری جهان اسلام برای توزیع در داخل و خارج کشور در نهاوند پخته خواهد شد.

حجت‌الاسلام سیفی به‌عنوان متولی این کار گفت: چند سالی است که با همکاری موسسه ترنم باران حضرت رقیه (ع) بزرگ‌ترین سمنوی نذری جهان اسلام با کمک چند شبانه‌روزی بیش از 400 نفر از بانوان شهرستان نهاوند پخته و پس از بسته‌بندی توزیع می‌شود.

 

1036291

 

وی اظهار داشت: در سال گذشته توسط خیرین و تولیت آستان امام‌زاده محمد (ع) بیش از ۳۰ تن سمنو در نهاوند تهیه و بخشی از آن برای توزیع در موکب‌های عراق به این کشور ارسال شد.

تولیت آستان مطهر امام‌زاده محمد (ع) شهرستان نهاوند افزود: امسال نیز با همکاری خیرین این اقدام ارزشمند به‌صورت گسترده‌تری با برنامه‌ریزی بیشتر صورت خواهد گرفت و پخت نذری 30 تنی نیز به‌زودی آغاز می‌شود.

سیفی بیان داشت: این سمنوی نذری 30 تنی بعد از پختن در بیش از 250 هزار بسته قرار داده می‌شود و در مرزهای مهران، شلمچه و تعدادی نیز در کشور عراق و در مسیر پیاده‌روی عظیم اربعین توزیع می‌شود.

وی در پایان گفت: از گذشته‌های بسیار دور تاکنون مراسم سمنوپزان یکی از سنت‌های قدیمی در جهان اسلامی برای احیای نام اهل‌بیت (ع) و به‌ویژه حضرت رقیه (س) بوده است و با این نیت مراحل مقدماتی پخت سمنو در شهرستان نهاوند هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت رقیه آغاز شده است.

گزارش از مهدی سهرابی

انتهای پیام/

478625

دیدگاه‌ها

بزرگترین سمنوی جهان اسلام در پایتخت و دروازه اسلام در ایران.نذرتان قبول

دیدگاه شما