تازه های سایت

کد مطلب: 28230
18. آبان 1395 - 8:44
معاون فرماندار نهاوند گفت: برای ساماندهی گلزار شهدای نهاوند هفت میلیارد ریال اختصاص یافت که تاکنون دو میلیارد و 200 میلیون ریال آن برای ساماندهی گلزار شهدای روستایی و یک میلیارد و 800 میلیارد ریال برای نصب یادمان گروه ابوذر است.

 به گزارش پایگاه خبری گرو، سید رضا سلامتی در ستاد ساماندهی گلزار شهدای نهاوندگفت: یکی از مهمترین وظیفه اعضای کارگروه گلزار شهدای نهاوند طراحی، اجرا و تامین اعتبار مورد نیاز برای ساماندهی گلزارهای این شهرستان است که تاکنون بخش مهمی از این وظیفه در شهرستان عملی شده است.
وی گفت: حداقل کاری که ما می توانیم برای خانواده های معظم شهدا انجام دهیم ساماندهی قبور مطهر فرزندان آنان است که البته بیش از 93 درصد آنان تاکنون ساماندهی شده اند.
وی اظهار کرد: مزار شهدایی که هنوز کار ساماندهی روستایی آنها به اتمام نرسیده اغلب در روستاهای دارای یک یا دو شهید می باشند که برای ساماندهی قبور این شهدا لازم است ادارات خدمات رسان با بنیاد شهید همکاریهای لازم را به عمل آورند .
سلامتی عنوان کرد: یکی دیگر از مهمترین برنامه های ما نصب یادمان و یادبود شهدای گروه انقلابی ابوذر می باشد که برای انجام این کار تا کنون مبلغ 300 میلیون ریال در اختیار شهرداری قرار گرفته و مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون ریال دیگر نیز اختصاص داده شده که بر این اساس لازم است ظرف مدت یک هفته آینده این طرح در میدان 15 خرداد عملیاتی شود .
وی افزود: شهدای گروه ابوذر نماد مقاومت و پیشتازی مردم نهاوند در دوران ستم شاهی است که لازم است ما برای معرفی این الگوها به نسل جوان از هیچ کاری فروگذاری نکنیم .
در این جلسه مدیر بنیاد شهید نهاوند نیز گفت: در شهرستان نهاوند 853 مزار شهید وجود دارد که کار ساماندهی مزار 63 شهید هنوز انجام نشده است.
 علی خزایی افزود: از مجموع گلزار شهدای شهرستان هفت گلزار شهید با 444 مزار در مناطق شهری و 96 گلزار با 409 مزار شهید در مناطق روستایی ساماندهی شده اند .
وی گفت: در حال حاضر 33 گلزار با 63 مزار شهید نیز باقی مانده اند که با اختصاص اعتبار مورد نیاز امیدواریم با همکاری بخشداران و همچنین بنیاد مسکن این تعداد نیز ساماندهی و تحویل خانواده های معظم شهدا شوند .
قابل ذکر است که شهرستان نهاوند در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بیش از 850 شهید را تقدیم اسلام و انقلاب نموده است .

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما