تازه های سایت

کد مطلب: 28214
17. آبان 1395 - 10:30
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند عنوان کرد: حدود ۲۰ تن مواد غذایی مانند سمنو، حلوا و خشکبار به موکب‌های موجود در مرز ایلام، مهران و کشور عراق برای توزیع، ارسال شده است.
به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام‌ فیض‌الله اسد پور با اعلام این خبر اظهار کرد: این شهرستان به دلیل اینکه از گذشته‌های دور یکی از مسیر‌های زائران کربلا بوده لذا در ایام اربعین با حجم بالای زائر روبرو است.
 
وی افزود: امسال نیز به ‌رسم سال گذشته با همکاری خیرین و تولیت «شاهزاده محمد» این اقدام ارزشمند به ‌صورت گسترده‌تری با برنامه‌ریزی بیشتر در راستای خدمت به زائرین اربعین صورت گرفته است و حدود ۲۰ تن مواد غذایی مانند سمنو، حلوا و خشکبار نیز به موکب‌های موجود در مرز ایلام، مهران و کشور عراق برای توزیع و ارسال شده است.

وی با بیان اینکه محور نهاوند- گلوگاه ورودی و خروجی عتبات عالیات است، اضافه کرد: با توجه به اینکه در منطقه نهاوند سرما غالبا پیش از موقع ورود می‌کند برای اسکان اضطراری زائران همچون سال گذشته مساجدی چون مسجد قمر بنی‌هاشم(ع) فیروزان، سیدالشهدا شهرک شهید حیدری، مسجد پارک کوثر، امامزاده واجب‌التعظیم محمد و علی در نهاوند، امامزاده جعفر(ع) کوهانی و امامزاده ابراهیم واقع در روستای دره ابراهیم در مواقع اضطرار و نیاز آماده اسکان زائران شده‌ است.

رئیس اداره تبلیغات نهاوند ادامه داد: در روز اربعین امام حسین(ع)، عزاداری همراه با قرائت زیارت اربعین در همه امازادگان این شهرستان برگزار خواهد شد، همچنین در بازه زمانی اربعین تا ۲۸ صفر نیز برنامه‌های مختلفی چون برپایی خیمه‌های معرفت با محور پاسخگویی به احکام و سوالات شرعی شهروندان، مشاوره، مسابقات کتاب خوانی برای کودکان و غیره در قالب ۶ غرفه در امامزادگان نهاوند برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین ویژه برنامه‌های شهادت امام رضا(ع) و تجمع مردم شریف نهاوند با شعار «لبیک یا رسول‌الله» در امامزاده‌‌های سطح شهرستان نیز از دیگر برنامه‌های اداره اوقاف نهاوند است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما