تازه های سایت

کد مطلب: 28135
13. آبان 1395 - 8:41
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان نهاوند گفت: کشاورزان و باغداران شهرستان نهاوند امسال 143 میلیون تومان زکات پرداخت کردند که نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی کاویانی در شورای زکات شهرستان نهاوند گفت: ۱۴۳ میلیون و ۳۷۷ هزار تومان زکات طی سالجاری در نهاوند جمع‌آوری شده که افزایش سهم فقرا و محرومان از محل زکات یکی از وظایف مهم کمیته امداد است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در نهاوند ۹۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان زکات و سهم محرومان جمع‌آوری‌شده است، عنوان کرد: خوشبختانه این مبلغ در سالجاری با افزایش روبه‌رو بوده است.

کاویانی در ادامه با اشاره به جمع‌آوری ماهانه ۹۰ میلیون تومان از صندوق‌های صدقه‌ در شهرستان نهاوند، گفت: این مبلغ با توجه به سرفصل‌های موجود در اموری چون درمان، آموزش و ... هزینه می‌شود.

امام جمعه نهاوند نیز با بیان آثار و برکات زکات گفت: زکات یکی از واجبات دین مبین اسلام است که در واقع آزمونی مالی و وسیله‌ای برای طهارت مادی و معنوی مسلمانان و ابزاری در جهت رفع و ریشه‌کن کردن فقر در جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی‌نیا افزود: در قرآن کریم خداوند در اغلب آیات هر جا که اشاره به نماز کرده به زکات هم اشاره کرده که این موضوع دلالت بر اهمیت آن در دین مبین اسلام و آثار و برکات آن در طهارت معنوی جامعه و سلامتی جامعه از فقر دارد.

وی بر نقش اطلاع‌رسانی از آثار و فواید پرداخت زکات تأکید کرد و یادآور شد: مردم باید به خوبی با آثار ارزنده مادی و معنوی پرداخت زکات در ابعاد فردی و اجتماعی آشنا شوند تا نسبت به انجام این فریضه الهی هرچه بیشتر توجه کنند.

امام جمعه نهاوند در ادامه با اشاره به اجرای طرح شجره طیبه گفت: این طرح علاوه بر تأثیرات بسیار خوب می‌تواند در بهبود اقتصاد خانواده نیز موثر باشد چرا که در این طرح تأکید بر کاشت درختان مثمر است.

فرماندار شهرستان نهاوند نیز با تإکید بر فعال شدن شورای زکات مراکز بخش‌ها گفت: با توجه به اینکه هنوز کشاورزانی هستند که موفق به پرداخت زکات نشده‌اند بنابراین لازم است در مراکز بخش‌ها این ستاد فعال‌تر شده و نسبت به اطلاع‌رسانی و تبلیغات لازم اقدام کنند.

کریم حمیدوند بر اهمیت احیای فرهنگ زکات در جامعه تأکید کرد و افزود: زکات آثار مثبت زیادی در فرد و جامعه دارد که طهارت روح از جمله این آثار است.

وی ادامه داد: ادای زکات توجیه علمی و فرهنگی نیز دارد چرا که فرد سرمایه‌دار با پرداخت زکات خیر و برکت زیادی را نصیب خود کرده و گامی مهم برای توسعه و پیشرفت جامعه خود برداشته است.

حمیدوند به تبلیغ و اطلاع‌رسانی از آثار و فواید زکات در جامعه اشاره کرد و گفت: به منظور فرهنگ‌سازی در این زمینه پیشنهاد می‌شود کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی تشکیل شود و با استفاده از ظرفیت روحانیون و مبلغان بحث زکات برای مردم تبیین شود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما