تازه های سایت

کد مطلب: 28049
8. آبان 1395 - 11:50
رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: قریب ۱۴ هزار کودک و دانش‌آموز در نهاوند در طرح غربالگری بینایی‌سنجی، تنبلی چشم و وارنیش فلوراید شرکت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مومن‌علی دارابی با اعلام این خبر گفت: در مرحله نخست با کمک اداره بهزیستی شهرستان نهاوند طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان 3 تا 6 سال با مشارکت 1700 نفر انجام شد.

وی افزود: طرح غربالگری و بینایی‌سنجی با مشارکت بهزیستی در تمام مهدهای کودک و مراکز پیش‌دبستانی نهاوند در شش ماه نخست امسال با مشارکت یک‌هزار و 700 کودک در گروه سنی 3 تا 6 انجام شد و در نیمه دوم سال نیز بیش از 5500 کودک نهاوند غربالگری بینایی و تنبلی چشم می‌شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند بیان کرد: همچنین در مرحله نخست طرح وارنیش فلوراید برای 8000 نفر از دانش‌آموزان نهاوند که پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان  را راحت‌تر از درمان می‌کند با همکاری آموزش و پرورش انجام شد.

وی گفت: به ‌منظور فرهنگ‌سازی و افزایش مراقبت‌های بهداشت دهان و دندان و پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان زیر 12 سال و در راستای اجرای طرح‌های اداره سلامت دهان و دندان، مرحله نخست طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان به ‌طور جامع و گسترده در مدارس ابتدایی تحت پوشش شهرستان نهاوند آغاز شد.

دارابی با اشاره به حضور تعدادی از دندانپزشکان خیر در شهرستان به عنوان طرح بسیج سلامت و سایر پزشکان آزاد و هماهنگی‌ها انجام‌شده با آموزش‌ و پرورش شهرستان نهاوند عنوان کرد: به ‌منظور انجام هرچه بهتر این اقدام، کارشناسان شبکه بهداشت و درمان نهاوند با حضور در مدارس نسبت به ارائه آموزش‌های نگهداری از دندان به دانش‌آموزان توضیحات لازم را به جامعه هدف ارائه دادند.

وی تصریح کرد:  سال گذشته بیش از 17 هزار دانش‌آموز زیر 12 سال شهرستان نهاوند در دو مرحله عمل وارنیش فلوراید را انجام داده‌اند و در مرحله نخست این طرح در امسال نیز 8 هزار دانش‌آموز مورد مداوا قرار گرفتند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند تأکید کرد: این طرح در شهر توسط یک شرکت خدمات پزشکی و با نظارت کارشناسان شبکه بهداشت و درمان در دو مرحله که مرحله نخست آن انجام شد و مرحله دوم این طرح در نیمه دوم سال انجام می‌شود.

وی افزود: این طرح برای خانواده‌های دانش‌آموزان بی‌بضاعت بسیار مناسب است چرا که هزینه اجرای این عمل در مطب خصوصی پزشکان حدود 70 هزار تومان است که خوشبختانه با توجه به اجرای طرح تحول سلامت این اقدام به صورت رایگان در مدارس انجام می‌شود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما