تازه های سایت

کد مطلب: 28030
7. آبان 1395 - 15:09
مدیر بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان نهاوند از برگزاری کلاس‌های زایمان فیزیولوژیک در این بیمارستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مصطفی کاویانی بابیان اینکه انتخاب روش صحیح زایمان می‌تواند بر سلامت مادر و نوزاد تأثیرگذار باشد، گفت: ازآنجاکه طبیعت زایمان درد است واکنش مادران نسبت به درد زایمان متفاوت بوده و تحت تأثیر  عواملی مانند فرهنگ، احساس ترس و نگرانی تجربه زایمان قبلی، میزان آمادگی برای بچه‌دار شدن و حمایت همسر است.

وی ادامه داد: آگاهی مادر در مورد توانایی‌های بدن خود برای انجام زایمان طبیعی به او کمک می‌کند تا زایمان را هدایت کرده و بر درد و ترس و نگرانی خود غلبه کند.

مدیر بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان نهاوند این مهارت‌ها را  شامل اصلاح وضعیت‌ها، تمرین‌های کششی، تن آرامی، ماساژ و الگوهای تنفسی در زایمان و پس از زایمان عنوان کرد و گفت: این آموخته‌ها نه‌تنها تحمل زن باردار را نسبت به درد زایمان افزایش می‌دهد بلکه از بروز برخی عوارض ناشی از زایمان سزارین جلوگیری می‌کند.

وی بابیان اینکه زایمان فیزیولوژیک به معنی زایمان طبیعی بدون مداخله و استفاده از دارو و بدون انجام اقدامات خاص در بیمارستان است، گفت: کلاس‌های زایمان فیزیولوژیک هر هفته چهارشنبه‌ها ساعت ۱۰ صبح در بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان توسط کارشناسان و یا کارشناسان ارشد مامایی برگزار می‌شود.

کاویانی افزود: در این کلاس‌ها آموزش‌های لازم به منظور آمادگی برای زایمان طبیعی و علائم بارداری در ۸ جلسه به‌صورت رایگان ارائه می‌شود و همه مادران با سن حاملگی  ۲۰ هفته و بیشتر می‌توانند در این کلاس‌ها شرکت کنند.

وی اظهار کرد: در پایان این دوره‌ها به مادران گواهی شرکت در کلاس‌ها اعطا می‌شود و می‌توانند در صورت تمایل با حضور «مامای همراه» زایمان طبیعی و فیزیولوژیک را تجربه کنند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما