تازه های سایت

کد مطلب: 28014
6. آبان 1395 - 8:59
رئیس اداره بهزیستی نهاوند از آغاز اجرای طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال خبر داد و گفت: طی سال گذشته بیش از پنج هزار و ۵۰۰ کودک نهاوند غربالگری بینایی شدند.
به گزارش پایگاه خبری گرو، داریوش سلگی با اشاره به آغاز اجرای طرح ملی غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال کشور گفت: این طرح همچون سال گذشته امسال نیز در شهرستان نهاوند از ابتدای آبان ماه آغاز و تا پایان اسفند انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه در این طرح کودکان جامعه هدف برای شناسایی میزان بینایی و تنبلی چشم غربالگری می‌شوند، گفت: این طرح در تمام مهدهای کودک و مراکز پیش‌دبستانی نهاوند در حال اجراست.

رئیس اداره بهزیستی نهاوند افزود: این طرح در روستاها نیز با هماهنگی بخشداری‌ها، شوراهای روستایی و دهیاری‌ها در پایگاه‌های ثابت و سیار اجرا می‌شود.

وی بابیان اینکه سال گذشته در راستای اجرای این طرح در نهاوند ۵ هزار و ۵۰۰ کودک مورد غربالگری بینایی قرار گرفتند، گفت: طی شش ماه نخست سال جاری در شهرستان نهاوند هزار و ۷۰۰ کودک ۳ تا ۶ سال غربالگری شده‌اند.

سلگی یادآور شد: با توجه به سیاست‌های حمایتی سازمان بهزیستی در اجرای این طرح از والدین کودکان ۳ تا ۶ سال تقاضامندیم در موعد مقرر با مراجعه به مراکز مشخص‌شده، تست غربالگری را انجام دهند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما