تازه های سایت

کد مطلب: 27997
5. آبان 1395 - 8:57
رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند از آغاز مرحله نخست طرح وارنیش فلوراید برای ۸۰۰۰ دانش‌آموز نهاوندی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری گرو، مومنعلی دارابی با اشاره به اینکه پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان راحت‌تر از درمان آن است، گفت: به‌منظور فرهنگ‌سازی و افزایش مراقبت‌های بهداشت دهان و دندان و پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان زیر ۱۲ سال و در راستای اجرای طرح‌های اداره سلامت دهان و دندان، مرحله نخست طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان به‌طور جامع و گسترده در مدارس ابتدایی تحت پوشش شهرستان نهاوند آغاز شد.

وی با اشاره به هماهنگی‌ها انجام‌شده با آموزش‌وپرورش شهرستان نهاوند، گفت: به‌منظور انجام هرچه بهتر این اقدام، کارشناسان شبکه بهداشت و درمان نهاوند با حضور در مدارس نسبت به ارائه آموزش‌های نگهداری از دندان به دانش آموزان اقدام می کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند بابیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۷ هزار دانش‌آموز زیر ۱۲ سال شهرستان نهاوند طی دو مرحله عمل وارنیش فلوراید را انجام داده‌اند، گفت: طی سال جاری و امروز نیز مرحله نخست این طرح در شهرستان نهاوند برای ۸ هزار دانش‌آموز در نقاط شهری انجام شد.

وی بابیان اینکه مرحله دوم این طرح شش ماه بعد از اجرای مرحله اول انجام می‌شود، گفت: این طرح برای بیش از ۱۷ هزار دانش‌آموز زیر ۱۲ سال شهرستان نهاوند در نقاط مختلف شهری و روستایی انجام می‌شود.

دارابی با اشاره به اینکه این طرح در شهر توسط یک شرکت خدمات پزشکی و با نظارت کارشناسان شبکه بهداشت و درمان انجام می‌شود، گفت: طرح وارنیش فلوراید در روستاهای شهرستان نهاوند نیز توسط بهورزان حاضر در خانه‌های بهداشت انجام می‌شود.

وی افزود: هزینه اجرای این عمل در مطب خصوصی پزشکان حدود ۷۰ هزار تومان است که خوشبختانه با توجه به اجرای طرح تحول سلامت و در برگیری خدمات دهان دندان برای کودکان، این اقدام به صورت رایگان در مدارس انجام می‌شود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما