تازه های سایت

کد مطلب: 27928
1. آبان 1395 - 8:36
شهرستان نهاوند به دلیل قرار گرفتن در مسیر عبور زائران اربعین حسینی تدارک ویژه‌ای را برای پذیرایی از زائران حرم حسینی ترتیب داده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، با نزدیک شدن با ایام اربعین حسینی مردم نقاط مختلف کشورمان با سنت‌های مختلف سعی در هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم مذهبی و دینی دارند به‌طوری‌که عده‌ای در این راهپیمایی میلیونی شرکت می‌کنند و عده‌ای به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند و عده‌ای دیگر شرایط را برای آسایش و راحتی راهپیمایان اربعین فراهم می‌کنند.

از کشور عزیز و اسلامی ما نیز جوانان از سرتاسر ایران برای زیارت حرم امام حسین(ع) و شرکت در همایش باشکوه اربعین رهسپار این سفر می‌شوند تا از برکات معنوی این سفر توشه‌ای برای خود ذخیره کنند و نام امام حسین (ع) را جهانی کنند.

این زائران در طول مسیر چه با پای پیاده سفر کنند و چه با خودرو، باید از شهرهایی که پذیرای آن‌ها هستند عبور کنند و یا مدتی در آن شهر استراحت و به راه خود ادامه دهند.

شهرستان نهاوند نیز به دلیل قرار گرفتن در مسیر عبور زائران حرم حسینی در طول سال پذیرای زائران زیادی از هر دو کشور عراق و ایران است و این تردد در ایام اربعین به اوج می‌رسد و مردم شهرستان نهاوند خاک‌پای زائران اربعین را توتیای چشم خود می‌کنند.

مردم مهمان‌نواز و متدین نهاوند در این ایام باروی باز از میهمانان پذیرایی می‌کنند و مسئولان نیز همگام با مردم برای این ایام تدارک خوب و ویژه‌ای را برنامه‌ریزی کردند تا میهمانان و زائران حرم حسینی با خاطره‌ای خوش نهاوند را ترک کنند و ثوابی از این سفر معنوی نصیبشان شود.

کریم حمیدوند فرماندار در مورد پذیرایی از زائران حرم امام حسین (ع) به خبرنگار ما گفت: باعث افتخار مردم شهرستان نهاوند است که پذیرای زائران اربعین باشند و از دیرباز به دلیل قرار گرفتن شهر نهاوند در مسیر حرکت کاروان‌های زائرین، مردم خودشان به مسافران خدمت‌رسانی می‌کردند.

 

1010818

 

وی اظهار داشت: امسال نیز مسئولان در کنار مردم سعی می‌کنند تا این پذیرایی را در قابل موکب‌هایی که در شهر فیروزان و نهاوند برپا می‌شود ساماندهی کنند و خدمات بهتری به زائران ارائه دهند.

فرماندار نهاوند افزود: با برگزاری جلسه ستاد اربعین در فرمانداری نهاوند 13 کمیته مختلف برای ساماندهی بهتر موکب‌ها و میزبانی بهتر از زائران در شهر نهاوند تشکیل‌شده است و مسئول هر کمیته و وظایف آن‌ها کاملاً مشخص و تعریف‌شده است.

وی بیان داشت: امسال دو موکب بزرگ در برای پذیرایی از زائران در نهاوند و شهر فیروزان تدارک دیده‌شده است و مردم می‌توانند نذورات خود را در قالب این دو موکب در اختیار زائران قرار دهند و به دلایل زیادی که وجود دارد از مردم می‌خواهیم که در قالب ستاد اربعین فعالیت کنند.

حمیدوند بابیان اینکه برای پذیرایی بهتر از زائران همه نیروهای شهرستان باید بسیج شوند گفت: دستگاه‌های خدمات رسان در این ایام باید کاملاً آماده باشند و مراکز بهداشتی و درمانی نیز در این ایام باید نوبت‌های لازم را راه‌اندازی کنند و برنامه‌ریزی داشته باشند. همچنین شرکت نفت برای تأمین سوخت مورد نساز جایگاه‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.

 

1010816

 

وی بیان داشت: بحث‌های امنیتی و انتظامی خیلی مهم است و درزمینهٔ توزیع غذا و اقلام خوراکی باید با نظارت شبکه بهداشت و درمان باشد تا مشکلاتی مانند مسمومیت و وجود اقلام فاسد برای زائران ایجاد مشکل نکند.

فرماندار نهاوند با اشاره به هماهنگی ادارات در این زمینه نیز گفت: چادرهایی راهنمایی مسافران در نهاوند مستقر خواهد شد و باید همه تلاشمان را برای رضایتمندی زائران انجام دهیم.

طبق برنامه‌ریزی که انجام‌شده است در شهر نهاوند هیئت زوار حسین (ع) که متشکل از هیئت‌های مذهبی نهاوند است مسئولیت برپای موکب را با کمک بسیجیان نهاوند برعهده‌گرفته است تا ساماندهی بهتری در این ایام داشته باشند.

محمود گودرزی مسئول این هیئت و پشتیبانی از برپای موکب‌های ایام اربعین نهاوند نیز به ما می‌گوید: برای برپایی این موکب در نهاوند از ظرفیت‌های مردمی استفاده می‌شود و امیدواریم که مردم مانند همیشه پشتیبانی خوبی از این موکب داشته باشند.

 

1010824

 

وی اظهار داشت: چند روز قبل از اربعین این 2 موکب تشکیل می‌شوند و توسط بسیجیان پایگاه‌های شهرستان به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند و تا بعد از بازگشت زائران از سفر معنوی کربلا این موکب به کار خود ادامه می‌دهد.

گودرزی افزود: هرروز بسیجیان یک پایگاه بسیج در این موکب خدمت می‌کنند و همگی به کار برای زائران امام حسین (ع) افتخار می‌کنند و سال گذشته این مورد را به‌خوبی نشان دادند.

وی به همکاری سایر دستگاه‌ها با این ستاد تأکید کرد و گفت: هدف همه ما میزبانی از زائران حرم امام حسین (ع) است و در این راه باید تلاش کنیم و باهم همکاری داشته باشیم و از مسئولان می‌خواهیم تجهیزات برپایی موکب را هرچه زودتر در اختیار ما قرار دهند.

گودرزی بابیان اینکه موکب شهرستان نهاوند در میدان ورودی نهاوند (میدان سیدالشهدا) برپا می‌شود، اظهار داشت: از همه خیرین و مردم تقاضا داریم برای خدمت‌رسانی بهتر اقلام و نذورات خود را در قالب این موکب به دست زائران برسانند تا زائران نیز از خدمات بهتری بهره‌مند شوند.

 

1010819

 

وی افزود: در کنار این موکب‌ها چادرها و قسمت‌هایی برای استراحت زائران تعبیه خواهد شد و موکب‌ها هم درجایی برپاشده‌اند که مسجد در آنجا برای اقامهٔ نماز وجود دارد.

اما علاوه بر شهرستان نهاوند در شهر فیروزان نیز که محل اصلی عبور زائران به سمت کرمانشاه است موکبی تشکیل می‌شود تا به پذیرایی از زائران بپردازد.

فرهاد جهانیان بخشدار بخش خزل نهاوند نیز در این مورد به خبرنگار ما گفت: برای مردم مومن شهر فیروزان هیچ افتخاری از خدمت‌رسانی به زائران اربعین بالاتر نیست و از مورد خیلی خوشحالیم که در مسیر عبور زائران قرار داریم.

وی اظهار داشت: ستاد فرعی اربعین در بخش خزل نهاوند تشکیل شد و قرار شد در این شهر یک موکب ایجاد شود که این موکب نیز در ورودی شهر و در جنب پارک کشاورز برپا می‌شود تا زائران از آن استفاده کنند.

جهانیان افزود: شهر فیروزان به‌عنوان آخرین نقطه شهر نهاوند در مسیر کرمانشاه و سپس مرزهای غربی کشور قرار دارد و همه‌ساله زائران زیادی از طریق این شهر به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

بخشدار بخش خزل نهاوند گفت: آمادگی خوبی داریم و با هماهنگی که با بعضی از دهیاران شده است مساجد این روستا هم برای شرایط اضطراری آمادگی پذیرایی از زائران را خواهند داشت.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما