تازه های سایت

کد مطلب: 27862
23. مهر 1395 - 15:58
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان نهاوند گفت: طبق آمارهای ثبت شده در نیمه نخست امسال به طور متوسط در هر شبانه روزیک واقعه طلاق در شهرستان نهاوند ثبت شده است و به ازای هر ۶ ازدواج، یک طلاق در شهرستان ثبت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، روح‌الله مهدوی‌تبار اظهار داشت: در شهرستان نهاوند در  شش ماهه نخست امسال 191 واقعه طلاق به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 211 واقعه طلاق بوده است 9.4 درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: در این مدت یک‌هزار و 198 واقعه ازدواج به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که یک‌هزار و 180 مورد بوده است شاهد افزایش 1.4 درصدی واقعه ازدواج در شهرستان نهاوند هستیم و به طور متوسط در هر شبانه روز 6 واقعه ازدواج در شهرستان به ثبت می‌رسد.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان نهاوند با اشاره به افزایش 9.7 درصدی آمار ثبت واقعه فوت افزود: در شش ماهه نخست امسال 526 واقعه وفات در شهرستان نهاوند به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 475 مورد بوده است نشان دهنده افزایش 9.7 درصدی آمار وفات در شهرستان نهاوند است.

وی بیان کرد: از 526 واقعه وفات به ثبت رسیده 312 نفر مرد و 214 نفر زن بوده‌اند و همچنین از این تعداد وفات به ثبت رسیده 247 مورد وفات شهری و 279 مورد وفات روستایی به ثبت رسیده است و به طور متوسط در هر شبانه‌روز 3 نفر در شهرستان فوت می‌کنند.

مهدوی‌تبار با عنوان اینکه آمار ولادت در شهرستان نهاوند در شش ماهه نخست امسال 2.5 درصد کاهش داشته است، گفت: امسال یک‌هزار و 668 واقعه ولادت به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که یک‌هزار و 711 واقعه بوده است آمار ولادت در شهرستان 2.5 درصد کاهش داشته است.

وی عنوان کرد: از تعداد یک‌هزار و 668 واقعه ولادت به ثبت رسیده در شش ماهه نخست امسال 872 نوزاد پسر و 796 نوزاد دختر متولد شده‌اند و همچنین از این تعداد 825 ولادت شهری و 843 ولادت روستایی به ثبت رسیده است و به طور متوسط در هر شبانه‌روز 9 نوزاد در نهاوند متولد می‌شود.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان نهاوند اظهار داشت: نسبت ولادت به وفات در شهرستان نهاوند در شش ماهه نخست امسال 3.6 درصد بوده است یعنی در مقابل هر سه ولادت، یک واقعه فوت در شهرستان به ثبت رسیده است.

وی تأکید کرد: همچنین در شش ماهه نخست امسال در شهرستان نهاوند 70 مورد فوتی‌ها توسط دهیاران و 26 مورد فوتی‌ها نیز توسط بهورزها به اداره ثبت احوال شهرستان گزارش نشده است.

مهدوی‌تبار افزود: در همین راستا ضروری است شخصی را به عنوان رابط بین ثبت احوال در بیمارستان قرار بگیرد و همچنین شبکه بهداشت نیز تعامل بیشتری با روستاها داشته باشد تا در ثبت وقایع حیاتی ولادت و وفات در موعد مقرر و با حساسیت بیشتری انجام بگیرد.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان نهاوند بیان کرد: اساس توسعه پایدار در هر کشوری بر مبنای برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و جمعیتی است که توسط برنامه‌ریزان و کارشناسان بر مبنای داده‌ها و آمارها انجام می‌شود و قطعا هر چه میزان این اطلاعات از لحاظ صحت قابل اعتماد و استناد باشد چشم انداز دقیق‌تر و راه رسیدن به اهداف مشخص‌تر خواهد شد.

وی گفت: سازمان ثبت احوال به عنوان یک سازمانی که در حوزه ثبت وقایع حیاتی نقش مهم و اساسی دارد در راستای انجام وظایف خود نیازمند همکاری مداوم و مستمر دستگاه‌هایی است که باید طبق قانون گزارشات وقایع حیاتی را در اختیار این سازمان قرار دهند تا این سازمان نیز بتواند این آمار را در اختیار برنامه‌ریزان در حوزه‌های مختلف جمعیتی و اجتماعی قرار دهد.  

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما