تازه های سایت

کد مطلب: 27840
18. مهر 1395 - 11:05
رئیس اداره بهزیستی نهاوند گفت: تا پایان آبان ماه امسال کمپ های ترک اعتیاد شهرستان استاندارد سازی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، داریوش سلگی اظهار داشت: طبق پروتکل ابلاغی کمپ‌های ترک اعتیاد باید به صورت هیئت امنایی اداره شوند و استانداردسازی و تخصصی شدن کمپ‌های ترک اعتیاد در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: کمپ‌های ترک اعتیاد در شهرستان نهاوند تا پایان آبانماه امسال فرصت دارند پزشک و روانشناس مورد نظر خود را به اداره بهزیستی معرفی کنند و اداره بهزیستی شهرستان نیز این پزشکان را برای تأیید به استان معرفی می‌کند.

سلگی افزود: 9 کمپ ترک اعتیاد در شهرستان نهاوند وجود دارد که از این تعداد 8 کمپ مربوط به آقایان و 1کمپ مربوط به بانوان است.

وی در ادامه با اشاره به خروج 3 هزار و 500 نفر از کمپ‌های ترک اعتیاد این شهرستان گفت: اداره بهزیستی شهرستان نهاوند به بهبود یافتگانی که دو سال از ترک اعتیاد آنها گذشته است و مدرک فنی و حرفه‌ای دریافت کرده‌اند در حدود 9 الی 10 میلیون تومان وام اشتغال  پرداخت می کند.

سلگی عنوان کرد: امسال 7 فقره وام اشتغال به ارزش 680 میلیون ریال به بهبود یافتگان اعتیاد در شهرستان نهاوند پرداخت شده است و با توجه به افزایش متقاضیان درخواست 500 میلیون ریال وام خوداشتغالی را داده ایم و پیش بینی می‌کنیم با پیگیری‌های انجام شده تا پایان امسال چند برابر این مبلغ وام اشتغال را به بهبود یافتگان اعتیاد در شهرستان پرداخت کنیم.

وی افزود: اداره بهزیستی شهرستان در پرداخت وام‌های اشتغال اولویت را برای حوزه توانبخشی و اجتماعی که شامل زنان بی سرپرست، فوریت‌های اجتماعی، واحد شبه خانواده و خصوصا مستمری بگیران این حوزه قرار داده است با هدف اینکه هر چه سریعتر این افراد از چرخه حمایت بهزیستی خارج شوند و به خودکفایی برسند.

رئیس بهزیستی شهرستان نهاوند در ادامه به پرداخت  یاری برگ به بیماران ترک اعتیاد شهرستان اشاره کرد و گفت: در سه ماهه نخست امسال یاری برگ به معتادان شهرستان پرداخت نشده است ولی در سه ماهه دوم امسال 18 یاری برگ در راستای متادون تراپی به بیماران ترک اعتیاد شهرستان نهاوند پرداخت شده است.

سلگی اظهار کرد: همچنین از ابتدای امسال تا کنون نیز به 80 نفر از بیماران ترک اعتیاد در کمپ‌های ترک اعتیاد شهرستان نهاوند یاری برگ 50 هزار تومانی پرداخت شده است و تا کنون سهمیه برای معرفی دریافت یاری برگ در هر ماه، 6 نفر بوده است که از آبان ماه این سهمیه به 14 نفر افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: با همکاری اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان کلاس‌های مهارتهای زندگی و کسب و کار برای متقاضیان وام اشتغال برگزار شده است.

سلگی در ادامه به آموزش مهارت‌های فنی و حرفه ای  بهبود یافتگان اعتیاد در شهرستان اشاره کرد و گفت: سال گذشته 90 نفر از بهبود یافتگان اعتیاد در شهرستان نهاوند تحت آموزش فنی و حرفه ای قرار گرفته اند و در سه ماهه نخست امسال نیز 38 نفر از بهبود یافتگان شهرستان آموزشی فنی و حرفه ای را دریافت کردند. 

وی در خاتمه بیان کرد: همچنین اداره بهزیستی شهرستان نهاوند در نظر دارد کلاس های آموزشی پیشگیری از اعتیاد را در مدارس، دانشگاه ها و محلات برگزار کند و در طول سال نیز دو همایش برای بهبود یافتگان اعتیاد برگزار می کند و بازدید از کمپ‌های ترک اعتیاد به طور منظم توسط اداره بهزیستی انجام می شود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما