تازه های سایت

کد مطلب: 27815
18. مهر 1395 - 0:04
رئیس اداره بهزیستی نهاوند گفت: فضاهای اداری و شهری و به ویژه بانکهای این شهرستان برای رفت و آمد معلولان مناسب سازی نشده است و این امر مشکلات زیادی را برای آنها ایجاد کرده است.

داریوش سلگی در گفت و گو با  پایگاه خبری گرو، گفت: در فضاها و معابر عمومی شهر ، مراکز خرید ، اداره ها و بانکها لازم است وضعیت معلولان هم در نظر گرفته شود تا آنان نیز بتوانند بدون کمک گرفتن از دیگران به راحتی کارهای خود را انجام دهند.
وی گفت: در سطح شهرستان از مجموع بانکها فقط یک بانک مناسب سازی استاندارد دارد و مابقی یا رمپ ندارند و یا در صورت داشتن قابل استفاده نیست باید اصلاح شود .
سلگی افزود: مدیران و مسئولان دستگاههای اداری باید به این نکته توجه داشته باشند که صرف ایجاد رمپ نمی تواند پاسخگوی نیاز معلولان باشد بلکه لازم است استانداردها نیز رعایت شود در غیر این صورت قابلیت استفاده برای معلولان نخواهد داشت.
رئیس بهزیستی نهاودن اظهار داشت: برخی اداره ها برای مناسب سازی نیازمند اعتبار هستند اما بهزیستی در این زمینه اعتباری ندارد و لازم است آنان از محل دو درصد اعتبارات عمرانی خود در این زمینه اقدام کنند.
سلگی داشتن میز خدمت در اداره ها را از دیگر موارد مورد نیاز جامعه معلولان ذکر کرد و گفت: مدیران نسبت به استقرار میز خدمت در سطح اداره ها اقدام کنند تا بتوانند پاسخگوی مراجعان باشند .
وی افزود: برای معلولان جامعه هیچ چیز بالاتر از آسایش و رفاه و فراهم آوردن زمینه های لازم نیست که مناسب سازی می تواند باعث آرامش خاطر آنان در جامعه و پیشرفت آنها در کارها باشد .
در حال حاضر بیش از پنج هزار معلول در نهاوند وجود دارد که نیمی از آنها دارای مشکلات جسمی و حرکتی هستند و لازم است در سطح شهر با ویلچر و یا عصا تردد کنند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما