تازه های سایت

کد مطلب: 27796
15. مهر 1395 - 8:09
امام‌جمعه نهاوند گفت: اطاعت از مقام معظم رهبری و پاسداری از دین و انقلاب اسلامی از مهم‌ترین ویژگی‌های سردار شهید همدانی بود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی در اولین سالگرد شهادت سردار حاج حسین همدانی در مسجد حوزه علمیه نهاوند گفت: سردار همدانی ازجمله انسان‌های برجسته، انقلابی، با بصیرتی بود که در طول مراحل مختلف انقلاب گوش‌به‌فرمان ولی‌فقیه بود.

وی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس با لبیک به‌فرمان امام خمینی (ره) در جبهه‌ها حضور فعالی داشت و به‌عنوان یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس رشادت‌های بی‌نظیری از خود نشان داد.

امام‌جمعه نهاوند افزود: در دوران بعد از جنگ هم هر زمان که لازم بود به یاری انقلاب و اسلام آمد و در خنثی کردن نقشه‌های دشمنان در فتنه سال 88 نقش مهمی داشت.

وی گفت: این مبارز انقلابی و با بصیرت همواره خود را مقید به اجرای احکام الهی می‌دانست و ازنظر اخلاقی نمونه و الگویی برای همه ما است.

مغیثی اظهار داشت: سردار همدانی وقتی‌که مشاهده کرد که می‌تواند به محور مقاومت در منطقه کمک کند در سوریه حاضر شد و نقش کم‌نظیری در جلوگیری از سقوط این کشور بر عهده داشت.

وی افزود: الگوهای بی‌نظیری مانند شهید همدانی که در همه وضعیت‌ها، تبعیت محض از ولی‌فقیه داشتند و با بصیرت مثال‌زدنی خود نقش روشنگری را به‌خوبی انجام دادند؛ برای همه ما و جوانان این مرزوبوم الگوهای بسیار مناسبی هستند.

امام‌جمعه نهاوند گفت: امروز وظیفه همه ادامه دادن راه شهید همدانی و همه شهدای انقلاب است تا دشمنان انقلاب اسلامی را که چشم طمع به کشور ما دوخته‌اند را ناامید کنیم.

مغیثی اظهار داشت: امام حسین (ع) به‌عنوان الگوی همه شهدا در مقابل ظلم و زور ایستاد و سردار همدانی نیز به تأسی از سالار شهیدان جان‌عزیز خود را درراه انقلاب و اسلام تقدیم کرد.

وی گفت: عمل به وصایا و توصیه‌های شهید همدانی و قرار دادن آن‌ها در اختیار نسل جوان یقیناً می‌تواند نسلی انقلابی و مدافع ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب را تربیت کند.

امام‌جمعه نهاوند در پایان اظهار کرد: حضور جوانان و نوجوانان در مراسم یادواره‌های شهدا و درس گرفتن از ویژگی‌های سردار همدانی جوانان را در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان بیمه می‌کند و موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما