تازه های سایت

کد مطلب: 27764
8. مهر 1395 - 7:44
رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری نهاوند گفت: این شهرستان با وجود داشتن جاذبه های گردشگری ممتاز در سطح استان به علت نداشتن و یا ضعیف بودن زیر ساختهای لازم نتوانسته در این بخش موفقیت قابل توجهی داشته باشد .

به گزارش پایگاه خبری گرو، محسن جانجان با اعلام این مطلب گفت: فعالیت گردشگری در دهه های اخیر به عنوان یک منبع توسعه پایدارمورد توجه بسیاری از کشورهای جهان قرارگرفته است.
وی با بیان اینکه این فعالیت شکلی سیستمی دارد و تنها وجود جاذبه های گردشگری نمی تواند باعث رونق آن شود گفت: یکی از گام های مهم و اساسی برای رسیدن به توسعه پایدار در گردشگری شناخت زیرساخت های مربوط به گردشگری است که توجه و شناخت کافی به این زیرساخت ها برنامه ریزی برای توسعه گردشگری را تسهیل می کند.
وی افزود: شهرستان نهاوند با توجه به جاذبه های گردشگری خیلی خوبی که دارد از پتانسیل ویژه ای جهت توسعه گردشگری به خصوص گردشگری فرهنگی و تاریخی برخوردار است اما در زمینه زیر ساختهای لازم برای رونق آن ضعیف است و نیازمند سرمایه گذاری در این زمینه است.
وی به زیر ساختهای لازم برای توسعه گردشگری اشاره کرد و افزود: برای رونق گردشگری وجود جاذبه های مختلف طبیعی و تاریخی شرط لازم است اما کافی نیست و نیاز به زیر ساختهای لازم از جمله خدمات گردشگری ، زیر ساختهای حمل و نقل ، رقابت پذیری کالاها و وجود جاذبه های انسان ساخت دارد که این زیر ساختها در نهاوند ضعیف بوده و باید تقویت شوند .
جانجان در ارتباط با جاذبه های گردشگری در نهاوند گفت: این شهرستان در زمینه جاذبه های گردشگری به ویژه گردشگری طبیعی از موقعیت ممتازی در سطح استان برخوردار است که این ظرفیت را دارد که در صورت سرمایه گزاری کلان به قطب گردشگری استان تبدیل شود .
وی افزود: وجود سرابهای دلنشین ، طبیعت زیبا ، هوای مطبوع ، اماکن تاریخی ، موزه تاریخی و فرهنگی و قرار گرفتن در سر راه مرکز به غرب کشور از پتانسیلهایی هستند که می تواند گردشگر را به منطقه جذب کنند.
به گزارش ایرنا وی گفت: البته با کمک مسئولان استان و شهرستان در دو سه سال گذشته حرکتهای اولیه ای در این زمینه آغاز شده که با توجه به پتانسیلهای موجود لازم است نیازمند حمایتهای لازم در زمینه جذب سرمایه گذاربخش خصوصی و همچنین مهیا کردن زیر ساختهای لازم توسط دستگاههای مسئول است .
شهرستان نهاوند به علت قدمت تاریخی و همچنین موقعیت جغرافیایی مناسب دارای پتانسیل های خوب گردشگری در زمینه طبیعی و تاریخی و فرهنگی است که مهمترین آنها سرابهای گاماسیاب به عنوان منطقه نمونه گردشگری ، سراب گیان و فارسبان ، حمام حاج آقا تراب ، مسجد جامع بازارموزه تاریخ و فرهنگ نهاوند، معبد لائودیسه ، امام زاده محمد ، بازار سرپوشیده و بام نهاوند است .

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما