تازه های سایت

کد مطلب: 27716
29. شهريور 1395 - 14:11
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان گفت:انوان معتاد در 2 مرکز ماده 15 ترک اعتیاد همدان و نهاوند نگهداری می شوند و طبق قراردادهای منعقد شده با مسئولان این مرکز بصورت ویژه به بانوان معتاد خدمات رسانی می شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، اکبر سوری با اعلام این مطلب گفت: مرکز ماده 16 سال 92 در این استان با هدف جمع آوری، ساماندهی و درمان معتادان متجاهر راه اندازی شد.
وی بیان کرد: در این مرکز معتادان متجاهر و فاقد مکان که با حضور در سطح شهر چهره نازیبایی از شهر را به نمایش گذاشته یا با انجام اعمال ناشایست آثار ناخوشایندی در امنیت و آرامش مردم ایجاد می کنند نگهداری می شوند.
وی افزود: کارشناسان حاضر در این مرکز با ارائه مهارت های زندگی و مقابله ای با اعتیاد اقدام به درمان معتادان می کنند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان اظهار کرد: مرکز ماده 16 همدان حدود 200 نفر ظرفیت دارد و با هماهنگی مقام قضایی، پلیس مبارزه با موادمخدر، بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی و زیر نظر ستادمبارزه با موادمخدر برنامه ها و اقداماتی برای بهبود معتادان متجاهر انجام می دهد.
سوری افزود: در این مرکز خدمات و آموزشهایی برای اشتغال آینده معتادان، روند مهارکردن آنان در مصرف مواد مخدر و هدایت آنان به سمت خانواده و ورود به زندگی اجتماعی آموزش داده می شود.
وی اضافه کرد: کارشناسان مرکز ماده 16 با اقدامهای روانشناسی و مددکاری خاص، انجام اقدامهای فردی و گروهی معتادان به نیازهای فیزیولوژی و روحی روانی معتادان توجه و اهمیت داده می دهند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان تاکید کرد: راه اندازی مرکز ماده 16 موجب کاهش معتادان متجاهر در سطح شهر و ایجاد آرامش و رفع هراس شهروندان شده است.
سوری افزود: با توجه به دستورالعمل ها و پروتکل های جدید در صدد کیفی سازی عملکرد مراکز ماده 15 و 16 در آینده نزدیک هستیم.
وی در زمینه واگذاری مراکز ماده 16 به بخش خصوصی بیان کرد: تاکنون بخشنامه و دستورالعملی در این خصوص از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ارائه نشده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان اظهارکرد: لازمه راه اندازی مرکز ماده 16 وجود بیش از 400 معتاد متجاهر است و با وجود پایین بودن آمار زنان معتاد متجاهر مرکز مخصوصی برای بانوان دایر نشده است.
وی افزود: هم اینک بانوان معتاد در 2 مرکز ماده 15 ترک اعتیاد همدان و نهاوند نگهداری می شوند و طبق قراردادهای منعقد شده با مسئولان این مرکز بصورت ویژه به بانوان معتاد خدمات رسانی می شود.
وی گفت: هر ساله بصورت میانگین 20 هزار نفر از خدمات مراکز ماده 15 و یک هزار و 300 نفر از خدمات مراکز 16 ترک اعتیاد بهره مند می شوند.
استان همدان یک مرکز ماده 16 و 43 مرکز ماده 15 (کمپ ترک اعتیاد) دارد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما