تازه های سایت

کد مطلب: 27712
28. شهريور 1395 - 15:20
مسئول بسیج سازندگی سپاه استان همدان گفت: طرح آبادانی و توسعه در دهستان خزل شرقی نهاوند با همکاری بسیج سازندگی سپاه پاسداران و همکاری دستگاه‌های خدمات رسان اجرا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، جلسه بسیج سازندگی سپاه ناحیه نهاوند باهدف اجرای طرح جدید آبادانی و توسعه در دهستان‌های کمتر توسعه‌یافته با حضور فرماندار، فرمانده سپاه و بخشدار بخش خزل نهاوند و با حضور مسئول بسیج سازندگی سپاه استان همدان برگزار شد.

در این نشست که برای بررسی روند اجرای طرح‌های عمرانی، آموزشی و فرهنگی در دهستان خزل شرقی برگزار شد، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف این دهستان باهدف توسعه و آبادانی موردبحث و بررسی قرار گرفت.

شهرام صادقی مسئول بسیج سازندگی سپاه استان همدان در این مراسم گفت: طرح توسعه و آبادانی باهدف توانمند کردن مناطق روستایی و خدمات‌رسانی به این نقاط به‌زودی در 100 دهستان کشور آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: در این طرح اقدامات آموزشی، عمرانی و خدماتی در دهستان‌هایی که انتخاب‌شده‌اند، با همکاری دستگاه‌های خدمات رسان شهرستان انجام می‌شود که باعث آبادانی و توسعه هر دهستان خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان همدان افزود: در این طرح پتانسیل‌های هر منطقه و روستا با انجام کار کارشناسی احصا می‌شود و برای هر روستا طرحی مختص به آن روستا تدوین و اجرا می‌شود.

وی بابیان اینکه در این طرح آموزش روستایان بسیار مهم است، بیان داشت: در استان همدان 3 دهستان انتخاب‌شده است و در نهاوند نیز دهستان خزل شرقی برای اجرای این طرح مدنظر قرارگرفته است و دهستان‌های پیش‌خور فامنین و مهربان کبودرآهنگ نیز مشمول اجرای این طرح هستند.

 

 

صادقی عنوان کرد: این طرح باهدف توانمند کرد روستاییان در زمینه‌های کشاورزی، صنایع‌دستی، شبکه‌های آب‌رسانی، راه‌سازی، عمرانی و آموزشی و بهداشتی اجرا می‌شود و باعث توسعه منطقه موردنظر می‌شود.

حمیدوند فرماندار نهاوند نیز در این جلسه گفت: این طرح فرصت بسیار خوبی برای پیشرفت و آبادانی دهستان خزل شرقی است که باید با همکاری همه دستگاه‌ها از آن به بهترین شکل استفاده شود.

وی اظهار داشت: این طرح عام‌المنفعه که توسط بسیج سازندگی سپاه انجام می‌شود در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و آموزش خانواده‌های روستاییان بر اساس ظرفیت‌های منطقه است.

فرماندار نهاوند افزود: با جدید این کار پیگیری می‌شود و با تشکیل جلساتی فوری طرح‌های اولویت‌دار شناسایی می‌شود تا به‌محض ابلاغ کارها با سرعت به‌پیش رود.

وی در پایان گفت: با هماهنگی بخشدار خزل یک نفر در هر روستا مخصوص پیگیری کارها شود و در روستاهایی که دهیاری ندارند هم باید مسئول پیگیری کارها مشخص شود تا با همکاری با سایر دستگاه‌ها از فرصت خوب بهترین استفاده را ببریم.

سرهنگ کامران کریمی فرمانده سپاه نهاوند نیز در این جلسه خدمت‌رسانی به مناطق کمتر توسعه‌یافته را وظیفه ذاتی سپاه عنوان کرد و گفت: در اجرای طرح آبادانی و توسعه همکاری و هماهنگی دستگاه‌های خدمات رسان با سپاه، باعث پیشرفت کار می‌شود.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح در هر شهرستان مشمول طرح قرارگاهی تشکیل می‌شود که شامل کمیته‌های مختلفی است که مسئولیت این قرارگاه با سپاه است.

فرمانده سپاه نهاوند گفت: کمیته‌های فرهنگی، اقتصادی، عمرانی، آموزشی و بهداشتی و سایر کمیته‌های مرتبط با اجرای این طرح به‌عنوان زیرمجموعه این قرارگاه کار خواهند کرد.

کریمی در پایان افزود: سپاه همیشه برای خدمت‌رسانی به مردم آماده است و در جهت اجرای طرح توسعه و آبادانی با همه دستگاه‌های شهرستان همکاری خواهد کرد که نتیجه این همکاری توسعه بخش خزل شرقی است.

فرهاد جهانیان بخشدار بخش خزل نهاوند نیز در این جلسه گفت: دهستان خزل شرقی از مناطق بسیار محروم شهرستان نهاوند است که با اجرای این طرح گام‌های مثبتی در راستای اشتغال خانواده‌ها و استفاده از پتانسیل‌های این منطقه برداشته خواهد شد.

وی اظهار داشت: این دهستان در بخش گردشگری، مشاغل خانگی، صنایع کوچک تبدیلی و کشاورزی و دام‌پروری دارای ظرفیت‌های بسیار بالقوه‌ای است که باید با برنامه‌ریزی صحیح آن‌ها را به فعالیت برسانیم.

جهانیان افزود: به‌سرعت پتانسیل‌های هر روستا را بامطالعه و تحقیق جمع‌آوری خواهیم کرد و از این فرصت خوب که توسط سپاه ایجادشده است برای توسعه زیرساخت‌ها و آبادانی بخش خزل شرقی استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: با بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم و انجام خواهیم داد طرح‌های مهم و دارای اهمیت را در یک دفترچه جمع‌آوری خواهیم کرد و برای اجرا در اختیار بسیج سازندگی قرار می‌دهیم تا به‌سرعت کارها پیش رود.

بخشدار بخش خزل نهاوند اظهار داشت: در این دهستان 32 روستا وجود دارد که در بعضی از آن‌ها به خدمات زیربنایی مانند جاده‌سازی، بهسازی روستاها، تعمیر قنوات، کانال‌های آب‌رسانی، بخش بهداشت و درمان و مشکلات بخش عمرانی و کشاورزی نیاز هست که باید از فواید طرح توسعه و آبادانی در این زمینه‌ها به‌خوبی بهره ببریم.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما