تازه های سایت

کد مطلب: 27702
26. شهريور 1395 - 11:48
فرماندار نهاوند گفت: از ابتدای شهریور ماه امسال تا کنون آمار تصادفات در شهرستان نهاوند نسبت به مدت مشابه سال قبل سه برابر افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، کریم حمیدوند در کارگروه حمل و نقل و تراقیک این شهرستان اظهار داشت: شهرستان نهاوند در افزایش تصادفات فوتی در استان رتبه اول را دارد که برای حل این معضل باید چاره‌ای اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: تصادفات در محورهای مواصلاتی شهرستان روز به روز در حال افزایش است که این آمار نگران کننده است و باید فرهنگ‌سازی لازم در این خصوص صورت بگیرد.

حمیدوند افزود: جهت ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی شهرستان و کاهش آمار تصادفات در شهرستان در سه ماه اخیر اقداماتی صورت گرفته است که از جمله این اقدامات  خط کشی جاده‌های محور آورزمان تا برجک و عشوند، خط‌کشی جاده کرمانشاه تا سرپل حاج علی مراد، خط‌کشی جاده عارف تا گیان که از محورهای پر تردد هستند صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: تعمیر و نصب تابلوها در گردنه نورآباد، آزادسازی حریم در محور شهرک تا سراب فارسبان، نصب تابلو در جاده بانه سره، خط‌کشی و نصب علائم در محور محمودیه علیا و نصب دو عدد چراغ چمشک زن در ابتدا و انتهای راهدارخانه گرین از دیگر اقدامات صورت گرفته طی سه ماه اخیر بوده است.

حمیدوند در ادامه به گردنه حادثه خیز برزول اشاره کرد و گفت: با توجه به حادثه خیز بودن گردنه بروزل یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته برای کاهش تصادفات تعویض و بهسازی جاده گردنه برزول به طول هزار و 300 متر است که طی سه ماه اخیر و با وجود کمبودهای مالی صورت گرفته است.

وی گفت : همچنین با توجه به اینکه سه راهی کفراش نیز یکی از نقاط حادثه خیز شهرستان است و پل زیرگذری که قبلا در این سه راهی احداث شده بود استاندار نبوده و فاقد روشنایی است احداث پل رو گذر و نصب سرعت‌گیر در این سه راهی ضروری است و پل روگذر در این سه راهی احداث می‌شود.

فرماندار نهاوند عنوان کرد: تقاطع شعبان، منطقه جوادیه، شهرک شهید حیدری و بلوار خلیج فارس نیز از نقاط کور و مشکل دار شهرستان نهاوند هستند و نصب سرعت کاه در این مناطق ضروری است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه هر روز شاهد افزایش وسایل نقلیه و اضافه شدن وسایل نقلیه به ناوگان شهری هستیم و ظرفیت‌ها محدود است و زیرساخت‌ها گسترش پیدا نکرده است از همین رو برای کاهش تصادفات نصب سرعت‌کاه‌ها در جاده‌های مواصلاتی شهرستان ضروری است.

حمیدوند در ادامه نیز به ضرورت ایمن‌سازی سرویس مدارس شهرستان اشاره کرد و افزود: سرویس مدارس باید معاینه فنی داشته باشند و‌ به روز کردن سرویس مدارس و نصب سرعت کاه در مقابل مدارس شهرستان ضروری است.

وی در خاتمه گفت: سرویس‌های مدارس باید با راهنمایی و رانندگی هماهنگ باشند و نباید بیشتر از ظرفیت وسیله نقلیه دانش آموز سوار کنند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه‌ها

تراکم شهری نهاوند زیاد است .چون شهر کوچک است.فقط یک خیابان اصلی دارد.و برای رفت آمد 200 هزار نفر خیلی کم است.

دیدگاه شما