تازه های سایت

کد مطلب: 27698
25. شهريور 1395 - 7:51
مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: ۳۰ درصد از جمعیت ۸۰ هزار نفری نهاوند در بافت فرسوده سکونت دارند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محمد رودباری در همایش باز آفرینی شهری پایدار شهرستان نهاوند اظهار داشت: با توجه به آمار بالای بافت فرسوده در شهر نهاوند و ضرورت حل مشکلات بافت فرسوده در برنامه توسعه پایدار شهری احیای بافت فرسوده باید در اولویت قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: پنج محله بافت فرسوده در شهر نهاوند که شامل محله پای قلعه، محله دوخواهران، پشت شهرداری، خاقانی و حافظ در اولویت باز آفرینی قرار دارند که برای باز آفرینی این پنج محله 21 پروژه در نظر گرفته شده است.

رودباری اظهار داشت: بازآفرینی بافت فرسوده شهر نهاوند در پنج مرحله مطالعه می شود که این پنج مرحله باید در ستاد باز آفرینی شهرستان و استان گام به گام تصویب شود و به عنوان پایه طرح بازآفرینی شهر نهاوند قرار بگیرند.

وی در ادامه به محله پای قلعه به عنوان ایجاد مرکز توسعه محله در شهر نهاوند اشاره کرد و افزود: محله پای قلعه به  عنوان مرکز توسعه محله در نهاوند و پایلوت بهسازی و نوسازی در کشور معرفی خواهد شد.

رودباری عنوان کرد: از مشارکت‌های مردمی نهاوند در این مرکز توسعه محله پای قلعه استفاده و پایگاهی برای توسعه محله پای قلعه ایجاد خواهیم کرد و تا پایان سال مالی 95 این طرح را به مرحله اجرا خواهیم رساند.

رودباری تصریح کرد: در صدد هستیم با رایزنی با وزیر راه و شهرسازی مجوز زمین‌های راه و شهرسازی را گرفته تا از این زمین‌ها به عنوان پشتوانه اجرای طرح‌های بهسازی و توسعه شهری نهاوند استفاده خواهیم کرد.

وی بیان کرد: بسیاری از زمین‌های دولتی در شهرستان که کاربری مسکونی و تجاری داشتند کاربری مسکونی و تجاری آنها را حذف کرده و به فضای سبز تبدیل شدند.

رودباری افزود: ساماندهی ورودی‌های نهاوند از سمت کرمانشاه، بروجرد و آورزمان، ساماندهی خیابان 17 شهریور و خیابان سعدی از جمله طرح های مطالعاتی و در دست اجرا هستند.

وی در خاتمه گفت: همچنین بازنگری طرح تفضیلی شهر نهاوند مصوب شده است و به مرحله نهایی رسیده است که با اجرایی شدن این مطالعات چهره شهر نهاوند دگرگون خواهد شد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما