تازه های سایت

کد مطلب: 27697
25. شهريور 1395 - 7:47
رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند از اجرای طرح مکانیزاسیون کشاورزی بااعتبار ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال طی ۳ سال گذشته در نهاوند خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری گرو، احمد باقری با اعلام این مطلب گفت: خوشبختانه طی ۳ سال گذشته در شهرستان نهاوند اقدامات بسیار مناسبی در راستای اجرای طرح مکانیزاسیون کشاورزی در نهاوند انجام‌شده است.

وی ادامه داد: طی این مدت در شهرستان نهاوند افزون بر ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار برای اجرای این طرح اختصاص‌یافته است.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح مکانیزاسیون کشاورزی ۱۳۰ دستگاه تراکتور سبک و سنگین بااعتبار ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به کشاورزان واگذارشده است، گفت: ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال نیز بابت خرید و نوسازی ادوات کشاورزی به ۱۷۰ نفر پرداخت‌شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند بابیان اینکه ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار واگذاری کمباین در شهرستان نهاوند طی سه سال اخیر بوده است از شماره‌گذاری۶۰۰ دستگاه تراکتور از مدل ۱۳۸۱ به بالا در نهاوند خبر داد و گفت: خوشبختانه در سال جاری از خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی مبلغ ۶ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان اعتبار به شهرستان نهاوند اختصاص‌یافته است.

باقری بابیان اینکه از جمع این مبلغ، ۴ میلیارد تومان برای تقویت و توسعه نیرومحرکه کشاورزی شامل تراکتور، کمباین و غیره صرف می‌شود، گفت: ۸۴۰ میلیون تومان نیز برای ادوات مورداستفاده در بخش زراعت، ۳۵۰ میلیون تومان در راستای تأمین نیاز ادوات مربوط به باغ‌ها و گلخانه‌ها و ۱۰۵ میلیون تومان برای ادوات سم‌پاشی در نظر گرفته‌شده است.

وی ادامه داد: همچنین یک میلیارد و ۱۴۵ میلیون تومان برای خرید و نوسازی ماشین‌آلات مورداستفاده در دامداری‌ها، استخرهای پرورش ماهی و غیره در نظر گرفته‌شده است.

باقری بابیان اینکه امیدواریم با تزریق این تسهیلات به نوسازی ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی کمک کنیم، گفت: فعالان در بخش کشاورزی و پرورش آبزیان می‌توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی نهاوند پیگیر اخذ تسهیلات موجود باشند.

وی افزود: نوسازی ناوگان و ادوات کشاورزی تأثیر بسزایی در کاهش هزینه و افزایش راندمان کشاورزی دارد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما