تازه های سایت

کد مطلب: 27682
21. شهريور 1395 - 7:31
شهردار نهاوند با بیان اینکه توسعه پایدار شهری اولویت اصلی شهرداری نهاوند است، گفت: شهروندان باید با پرداخت مطالبات شهرداری مجموعه شهر را در مدیریت بهتر امور کمک کنند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، امیررضا یوسفیان در جمع خبرنگاران توسعه پایدار شهری را مأموریت اصلی این شهرداری بیان کرد و گفت: امروزه یکی از اصول توسعه پایدار شهری، رشد و گسترش فیزیکی شهر همراه با در نظر گرفتن معیارهای اصولی و منطقی مبتنی بر نیازهای واقعی و تصمیم‌گیری‌های عقلایی همراه با ملاحظات مختلف اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی است و دراین‌بین بهره‌مندی و دسترسی به درآمدهای پایدار در میزان توسعه شهری تأثیر بسزایی دارد.

 وی عنوان کرد: توسعه پایدار شهری شامل ارائه راه‌حل‌هایی در مقابل الگوهای سنتی و کالبدی، اجتماعی و اقتصادی است تا بتوان با استفاده از این روند کاملاً علمی و به‌روز از شکل‌گیری مسائلی نظیر نابودی منابع طبیعی، تخریب اکوسیستم‌ها، رواج بی‌عدالتی، آلودگی، افزایش بی‌رویه جمعیت و پائین آمدن کیفیت زندگی انسان‌ها جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار راه تازه‌ای برای رسیدن به آرمان‌های بشر همراه با حفظ منابع و امکانات برای آیندگان است، گفت: در دهه‌های اخیر یکی از ارکان اساسی توسعه پایدار، دستیابی به توسعه پایدار شهری عنوان شده و این اندیشه با توجه به تأثیرات عمیق و مثبتی که در تمامی جنبه‌های زندگی انسان‌ها دارد در سطح ملی نیز بسیار حائز اهمیت است.

شهردار نهاوند ادامه داد: بر این اساس مدیریت شهری در شرایط کنونی، وظیفه بسیار دشواری دارد و اداره‌کنندگان شهر نیز به دنبال راهکارهایی دقیق هستند تا حرکت به‌سوی چشم‌انداز مطلوب شهری را در تمامی جنبه‌ها طی کرده و تنها به دنبال اقداماتی نظیر رفت‌وروب شهر نباشند.

وی بابیان اینکه شهرها نیازمند تدبیری مناسب برای رسیدن به توسعه پایدار هستند و نگاه سنتی قادر نیست از چالش‌های پیش رو بکاهد، خاطرنشان کرد: انبوهی از چالش‌ها و مشکلات همچون بهداشت، آموزش، رفاه و سلامت برای شهروندان، ضرورت تدارک خدماتی جدید را بیش‌ازپیش در امر توسعه پایدار نمایان می‌کند و مدیریت شهری نهاوند با جدیت هر چه تمام پیگیر اتخاذ راهکارهایی اساسی در این زمینه است.

یوسفیان گفت: شهروندان باید با پرداخت مطالبات شهرداری مجموعه شهر را در مدیریت بهتر امور کمک کنند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما