تازه های سایت

کد مطلب: 27681
21. شهريور 1395 - 7:27
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان نهاوند گفت:امسال حدود 2 هزار و 300 دانش آموز سال اولی وارد مدارس شهرستان نهاوند می‌شوند.

  به گزارش پایگاه خبری گرو، هادی سلگی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سالتحصیلی جدید تعداد دانش‌آموزان سال اولی که وارد مدارس شهرستان می‌شود نسبت به سال گذشته در حدود 370 نفر افزایش داشته است.

وی افزود: امسال حدود 2 هزار و 300 دانش آموز سال اولی وارد مدارس شهرستان نهاوند می‌شوند که نسبت به سال گذشته حدود 5 درصد افزایش داشته است.

سلگی تصریح کرد: در شهرستان نهاوند 25 هزار نفر دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 13 هزار نفر در دوره ابتدایی تحصیل می‌کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان نهاوند به موضوع سرویس مدارس اشاره کرد و گفت: ستاد کمیته حمل و نقل سرویس‌های دانش‌آموزی مدارس که متشکل از آموزش و پرورش، راهنمایی و رانندگی، سازمان حمل و نقل شهری، کارشناس اولیاء و مربیان است وظیفه تأیید و تعیین سرویس‌های مدارس شهرستان را بر عهده دارند.

وی تأکید کرد: افرادی که به عنوان سرویس مدارس از طریق شرکت طرف قرارداد معرفی می‌شوند در مراحل قانونی و تأیید صلاحیت فردی و فنی آنها توسط ارگان‌های مربوطه برای دریافت برچسب سرویس مدارس معرفی می‌شوند.

سلگی عنوان کرد: لازمه تردد سرویس مدارس داشتن برچسب سرویس مدارس است و راننده‌های سرویس مدارس نباید بیشتر از ظرفیت سرویس‌ها دانش‌آموز سوار کنند و هر راننده‌ای نباید بیشتر از یک سرویس داشته باشد و همه سرویس‌های مدارس ملزم به داشتن مهمان‌دار هستند و اولیا دانش‌آموران نیز باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی به کمبود سرانه فضای آموزشی در نهاوند اشاره کرد و گفت: متأسفانه در مدارس شهری نهاوند با کمبود سرانه فضای آموزشی مواجه هستیم و به دلیل کمبود فضای آموزشی برخی از مدارس شهری به صورت چرخشی اداره می‌شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان نهاوند بیان کرد: در شهرستان نهاوند روستاهایی که وضعیت کشاورزی خوبی ندارند و رشد جمعیت این روستاها منفی و یا کم است سرانه فضای آموزشی بالا است ولی در تعدای از روستاهای شهرستان نیز با کمبود سرانه فضای آموزشی مواجه هستیم ولی در مجموع در اکثر روستاهای شهرستان نهاوند سرانه فضای آموزشی بالا است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما