تازه های سایت

کد مطلب: 27673
17. شهريور 1395 - 15:03
شهردار نهاوند از فرسوده بودن 170 هکتار از بافت این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، امیررضا یوسفیان با اشاره به  همایش بازآفرینی شهری پایدار که در۲۴ شهریور ماه در نهاوند برگزار می‌شود افزود: در نهاوند بالغ‌بر 170 هکتار بافت فرسوده شهری وجود دارد که این میزان 20 درصد محدوده‌های شهری رابه خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: باید  زمینه را برای احیا و بازسازی بافت فرسوده نهاوند فراهم کنیم ومردم نهاوند باید به این تعامل و همراهی برسند که مشارکت آنها برای بازسازی و اصلاح بافت فرسوده نقش بسزایی دارد.

یوسفیان با اشاره به برگزاری همایش بازآفرینی شهری پایدار در 24 شهریور ماه امسال بیان کرد: این همایش ملی با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی و با هدف فراهم شدن فرصت‌های توسعه پایدار اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه  بازآفرینی شهری پایدار در این همایش اصول، چارچوب‌ها، رویکرد، تاکید بر شبکه‌سازی و لزوم مشارکت نهادها را موردنظر قرار داده است، تصریح کرد: هدف در بحث بازآفرینی مناطق شهری بهسازی بافت‌های فرسوده، جلوگیری از توسعه کمی و فیزیکی شهری، جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و منابع طبیعی و ارتقاء سطح زندگی و توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است.

شهردار نهاوند بیان کرد: برگزاری این همایش یکی از پروژه‌های قبل از ورود به مرحله اجرایی است چراکه از این طریق می‌توان زمینه مطالعات را برای بازآفرینی بافت فرسوده نهاوند فراهم کرد.

وی اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش آشنایی با سند بازآفرینی پایدار محلات هدف، احیای بهسازی و نوسازی شهری، تفاهم در مورد روش و فرآیند برنامه اقدام، هم اندیشی درباره رهیافت‌ها، رویکردها و ساز و کارهای برنامه اقدام، شناخت جامع وضع موجود و تبیین مبانی نظری ورود به اقدامات برنامه‌های ستاد بازآفرینی پایدار محله‌های هدف شهر نهاوند برای مدیران ادارات دولتی و کارشناسان است.

شهردار نهاوند از آغاز عملیات اجرایی میدان مرکزی شهر نهاوند نیزخبر داد و بیان کرد: پروژه تملک و تحویل ساختمان دخانیات و تبدیل آن به میدان مرکزی شهر از جمله طرح‌های مهم و اساسی برای شهر نهاوند است که تملک، تحویل، تخریب و اجرایی شدن آن چندین سال طول کشید.

یوسفیان با بیان اینکه اجرای این میدان پس از 9 سال با پیگیری‌های استاندار، فرماندار، مدیریت شهری و اعضای شورای شهر به نتیجه اجرایی رسیده است، اضافه کرد: حکم تحویل و تخریب ساختمان دخانیات نهاوند توسط وزیر کشور با مساحت پنج هزار و 900 مترمربع فروردین صادر شد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه‌ها

بیشتر بافت فرسوده نهاوند مربوط به پاقلعه ودوخواهرانه که جز نهاوند قدیم هستند وبه دلیل وجود معبد لادئودیسه تا زمان کشف آن اجازه ساخت وساز ندارند.و این خود یک بلاتکلیفی است.

دیدگاه شما