تازه های سایت

کد مطلب: 27663
15. شهريور 1395 - 9:06
مدیر بخش کشاورزی کارخانه قند همدان از انعقاد قرارداد 2 هزار و 808 هکتار سطح زیر کشت چغندرقند نهاوند و اسدآباد خبر داد و گفت: تمام مطالبات چغندرکاران در سال گذشته پرداخت شده است.

 به گزارش پایگاه خبری گرو، علیرضا اسدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد، از انعقاد قرارداد 2 هزار و 808 هکتاری برای کشت چغندرقند در شهرستان‌های نهاوند و اسدآباد خبر داد و اظهار کرد: از این میزان یک‌هزار و 108 هکتار مربوط به اسدآباد و مابقی مربوط به نهاوند است.

وی تصریح کرد: البته سطح زیر کشت چغندر قند در این شهرستان‌ها بیشتر است که تحویل کارخانه‌های دیگر می‌شود.

مدیر بخش کشاورزی کارخانه قند همدان بیان اینکه برخی از چغندرکاران بدون هماهنگی و خارج از قرارداد اقدام به کشت محصول کرده و موجب ایجاد مشکل برای ما شده‌اند، گفت: باید سازمان جهاد کشاورزی برای این تعداد چغندرکار چاره‌ای بیندیشد تا محصول روی دست‌شان نماند.

وی از پرداخت کامل مطالبات سال گذشته چغندرکاران در فروردین ماه امسال خبر داد و گفت: طی مکاتبه‌ای با بانک ملت تسهیلاتی به مبلغ 25 میلیارد تومان با سود 24 درصد دریافت کرده و توانستیم این مطالبات را تا پایان اردیبهشت‌ماه تسویه کنیم.

اسدیان با بیان اینکه امسال نیز با گروه‌بندی چغندرکاران برای تحویل محصول‌شان مشکلی نخواهیم داشت، گفت: البته این در صورتی است که چغندرکاران نسبت به برداشت محصول عجله نکرده و محصول را با هماهنگی کارخانه برداشت کنند.

این مسؤول با بیان اینکه از اوایل مهرماه تحویل چغندرقند به کارخانه قند انجام می‌شود، گفت: امسال با توجه به عدم افزایش قیمت شکر، در زمینه کرایه‌بار و مکانیزاسیون هم افزایش قیمتی نداریم و همانند سال گذشته پرداخت می‌شود.

مدیر بخش کشاورزی کارخانه قند همدان بر کنترل و برنامه‌ریزی برداشت محصول چغندرقند از سوی مدیریت جهاد کشاورزی تأکید کرد و گفت: چغندرکاران نگران برداشت محصول‌شان نباشند و به‌ موقع آن را برداشت کنند تا لطمه‌ای نه به خودشان و نه به کارخانه وارد نشود.

وی با اشاره به اینکه سیستم پیامکی برای تحویل به‌ موقع چغندرکاران ایجاد شده است، از آنها خواست به نحوه و زمان برداشت محصول توجه کنند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما