تازه های سایت

کد مطلب: 27641
10. شهريور 1395 - 9:55
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: مجوز ایجاد 35 هکتار کشت گلخانه ای در سال جاری در این شهرستان صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، احمد باقری در جمع خبرنگاران گفت: از این میزان مجوز ،12 هکتار کشت گلخانه ای در هفته دولت امسال با اعتباری نزدیک به 20 میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی اضافه کرد: یکی از مهمترین برنامه ها و سیاست های جهاد کشاورزی توسعه طرح های کشت گلخانه ای است زیرا مصرف آب در گلخانه ها پنج درصد مصرف آب در شرایط عادی است که این مساله در منابع آب صرف جویی زیادی به وجود می آورد.
وی افزود: با توجه به خشکسالی های اخیر و تغییر اقلیم و کاهش آب های زیر زمینی توسعه کشت گلخانه ای یک ضرورت است زیرا الگوهای این کشت سبب مدیریت آب در بخش کشاورزی و افزایش بهره وری محصول می شود و این عامل اقدامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
رئیس جهاد کشاورزی نهاوند ادامه داد: درحال حاضر یک شهرک گلخانه ای 21 قطعه ای در شهر برزول نهاوند فعال است که این شهرک در گذشته تعطیل شده بود که به تازگی در دولت تدبیر مشکلاتش برطرف و دوباره فعال شد .
وی اظهار کرد: شهرستان نهاوند یکی از قطب های اصلی کشاورزی استان است که با میزان تولید سالانه 561 هزار تن انواع محصولات کشاورزی رتبه پنجم استان و به لحاظ ارزش ریالی با هفت هزار و 839 میلیون ریال رتبه دوم استان را دارا است.
باقری در خصوص کشت محصول چغندرقند نیز گفت: امسال در این شهرستان سه هزار هکتار زمین به کشت چغندر اختصاص یافت که پیش بینی ما از میزان تولید این محصول 180 هزار تن است.
وی افزود: امسال به دلیل ظرفیت کم کارخانه های قند الگوی کشت این محصول کاهش می یابد تا در بازار آن تعادل به وجود آید .
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: در زمینه کشت گندم و جو نیز در سال جاری زراعی به ترتیب 60 هزار تن و 40 هزار تن در نهاوند محصول برداشت شد که در مقایسه با سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.
 وی افزود: با برنامه ریزی ها و هماهنگی هایی که صورت گرفت کمترین میزان تجمع کشاورزان را برای تحول محصولات خود به مراکز خرید شاهد بودیم .
باقری در رابطه با پرداخت پول گندم کشاورزان نیز گفت: مساله پرداخت پول گندم در کشور سراسری است و ارتباطی به نهاوند ندارد اما کشاورزانی که تا 18 تیر ماه محصول خود را تحویل داده اند بخشی از پول خود را گرفته اند و دولت نیز پیگیر مطالبه کشاورزان است .

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما