تازه های سایت

کد مطلب: 27615
4. شهريور 1395 - 5:00
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند گفت: پروژه ارتقای سطح هتلینگ بیمارستان علیمرادیان نهاوند ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای اتمام چهار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مومنعلی دارابی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در طرح تحول نظام  سلامت بیش از 250  میلیارد ریال اعتبار برای بخش بهداشت و درمان شهرستان نهاوند جذب شد که با این رقم اعتبار بسیاری از تجهیزات بخش بهداشت و درمان شهرستان نوسازی شد.

وی افزود: ملبغ این اعتبارات نسبت به سال‌های گذشته رقم بسیار بالایی بود که از این اعتبارات در بخش تجهیزات، تعمیرات و پروژه‌های عمرانی بهداشت و درمان شهرستان استفاده شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید با پشتوانه مقام معظم رهبری با اولویتی که به بخش سلامت داده شد تحول عظیمی در بخش بهداشت و درمان به وجود آمده است.

وی بیان کرد: در دولت‌های قبل بخش بهداشت و درمان در اولویت 15 بود ولی در دولت یازدهم و با تلاش‌های انجام شده بخش بهداشت و درمان به اولویت سوم ارتقاء پیدا کرد. 

دارابی تأکید کرد: هدف دولت در اجرای طرح تحول سلامت ایجاد دسترسی آسان، افزایش کیفیت خدمات، ارائه خدمات بهتر در بخش بهداشت و درمان و کاهش پرداختی از جیب مردم است.

وی عنوان کرد: در طرح تحول نظام سلامت بسیاری از امکانات بیمارستان‌های شهرستان نهاوند تجهیز و به روز شدند و همچنین پروژه‌های زیادی در زمینه بهداشت و درمان در شهرستان آغاز شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند بیان کرد: در طرح تحول نظام سلامت پروژه‌های مهمی از قبیل پروژه ساخت و توسعه فضای اورژانس و بلوک زایمانی با دو هزار و 400 متر زیر بنا و اعتبار 50 میلیارد ریال، پروژه ساخت درمانگاه تخصصی با امکانات کامل بیمارستانی در دانشگاه پیراپزشکی با اعتبار 33 میلیارد ریال، ساخت مرکز بهداشتی و درمانی باباقاسم، گیان و زرینی و پروژه ساخت مرکز بهداشت شماره دو در پنج طبقه با اعتبار 500 میلیون تومان پیگیری شد.

وی گفت: ساخت ساختمان جدید شبکه بهداشت که برای تملک یک‌هزار و 700 مترمربع زمین برای اجرای آن در حال رایزنی با اداره راه و شهرسازی هستیم و قصد داریم شبکه و مرکز بهداشت را در این ساختمان جمع کنیم تا از این طریق با تمرکز نیروها دسترسی بهتری به آنها داشته باشیم.

دارابی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش اورژانس اظهار داشت: تجهیز پایگاه‌های جاده‌ای و شهری با اعتبار 500 میلیون ریال و خرید پنج دستگاه آمبولانس با اعتبار 14 میلیارد ریال برای پایگاه‌ها از جمله اقدامات مهمی است که در این بخش انجام شده است.

وی تصریح کرد: ارتقای هتلینگ بیمارستان علیمرادیان از جمله پروژه‌های مهم در دست اقدام شهرستان در بخش بهداشت و درمان است که این پروژه 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام آن به چهار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند به سرشماری طرح تحول سلامت اشاره کرد و افزود: سرشماری طرح تحول سلامت در شهرستان نهاوند به اتمام رسیده و در این طرح یک‌هزار و 500 نفر را تحویل یک مراقب سلامت می‌دهیم و این تعداد تحت نظر یک پزشک قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: در شهرستان نهاوند درمانگاه‌های شهری و روستایی برنامه سیاری دارند و به روستاهای زیر پوشش خدماتی از قبیل مامایی و پزشکی ارائه می‌دهند.

دارابی تصریح کرد: در برنامه درمانگاه‌های سیار شهرستان نهاوند خدمات پیشگیری از دیابت و فشار خون به روستاهای تحت پوشش ارائه می‌شود و پزشک هر روز این بیماران را ویزیت و معاینه می‌کند و دارو را به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌دهد.

وی به وضعیت بهداشتی کمپ‌های شهرستان نهاوند اشاره کرد و افزود: کمپ‌های ترک اعتیاد قبل از گرفتن مجوز توسط بهزیستی ابتدا وضعیت بهداشتی آنها توسط شبکه بهداشت تأیید می‌شود و در طول سال به طور مداوم از این کمپ‌ها بازدید به عمل می‌آید.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما