تازه های سایت

کد مطلب: 27599
1. شهريور 1395 - 8:16
رئیس کمیته امداد شهرستان نهاوند گفت: تاکنون ۸ هزار و ۶۳۴ طرح خوداشتغالی توسط مددجویان نهاوندی با پرداخت مبلغ ۶.۱ میلیارد تومان تسهیلات بانکی ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی کاویانی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان نهاوند اظهار داشت: تاکنون 8 هزار و 634 طرح خود اشتغالی توسط کمیته امداد در شهرستان نهاوند ایجاد شده و در این زمینه مبلغ 6 میلیارد و 100 میلیون تومان وام به مددجویان این نهاد در شهرستان نهاوند پرداخت شده است. 

وی افزود: همچنین کمیته امداد شهرستان نهاوند تعداد 390 فقره وام خوداشتغالی به مبلغ 35 میلیارد و 960 میلیون تومان به مددجویان زیر پوشش این نهاد پرداخت کرده است.

رئیس کمیته امداد نهاوند تصریح کرد: وام‌های خوداشتغالی پرداخت شده از محل اعتبارات داخلی که شامل امداد و قرض‌الحسنه است به تعداد 203 فقره و به مبلغ 13میلیارد و 140 میلیون تومان پرداخت شد و همچنین 187 فقره وام به مبلغ 22 میلیارد و 820 میلیون تومان از طریق اعتبارات بانکی به مددجویان پرداخت شده است.

وی بیان کرد: این وام‌های خوداشتغالی در قالب طرح‌های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، فعالیت‌های صنعتی و خدمات پرداخت شده است.

کاویانی افزود: در راستای پایداری طرح‌های خوداشتغالی کمیته امداد شهرستان نهاوند اقدام به نظارت بر این طرح‌ها کرده است که تعداد نظارت بر طرح‌ها توسط کارشناسان شهرستان و استان هشت هزار و 827 مورد بوده است.

وی عنوان کرد: کمیته امداد شهرستان نهاوند برای اجرای طرح‌های خوداشتغالی اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش‌های کوتاه مدت در زمینه‌های کشاورزی، دامداری، فرش‌بافی و کاسبی و آموزش‌های بلند مدت فنی و حرفه‌ای شامل آرایشگری، خیاطی و کامپیوتر کرده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان نهاوند تأکید کرد: در این زمینه یک‌هزار و 956 مورد به مددجویان آموزش داده شده که در این راستا یک میلیارد و 410 میلیون ریال هزینه شده است.

وی افزود: تمام آموزشگاه‌های آزاد سطح شهر طرف قرارداد فنی و حرفه‌ای با کمیته امداد همکاری می‌کنند و علاوه بر آموزشگاه‌های سطح شهر کلاس پرورش قارچ در روستای ده‌موسی، آموزش خیاطی در روستای باباقاسم و وراینه و کلاس آموزش فرش در شهر برزول و روستای سیاه دره از جمله کلاس‌های آموزشی است که توسط کمیته امداد نهاوند برگزار شده است.

کاویانی به بیمه مددجویان اشاره کرد و گفت: برای حمایت همه جانبه از طرح‌های خودکفایی بیمه کردن مددجویان را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی افزود: برای تحقق این مهم مددجویان را زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی و بیمه روستایی و عشایری قرار داده‌ایم و تاکنون 1200 خانوار از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شدند که از این تعداد 104 خانوار مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی و 450 خانوار مددجو نیز زیر پوشش بیمه روستایی و عشایری قرار گرفتند.

رئیس کمیته امداد شهرستان نهاوند عنوان کرد: در چهار ماهه امسال تعداد 90 مورد به ارزش 14 میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد نهاوند پرداخت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 820 میلیون تومان پرداخت شد 212 درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت توانمندسازی حرفه‌ای با محوریت اشتغال و ایجاد شغل که در دین اسلام نیز به آن بسیار سفارش شده است در این راستا کمیته امداد شهرستان نهاوند امسال 389 خانوار را توسط کارشناسان امداد شناسایی و خودکفا شده‌اند.

کاویانی اظهار داشت: امسال در مهر ماه که جشن خودکفایی خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد در استان همدان برگزار می‌شود این 389 خانوار از گردونه کمیته امداد خارج می‌شوند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما