تازه های سایت

کد مطلب: 27585
27. مرداد 1395 - 14:50
امام‌جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان نهاوند با حضور در منزل بانوی نهاوندی اهداکننده عضو از این اقدام خداپسندانه تقدیر و قدردانی کردند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، جمعی از مسئولان شهرستان نهاوند ازجمله حجت‌الاسلام مغیثی امام‌جمعه، حمیدوند فرماندار و رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند با خانواده دختر دانشجوی نهاوندی که با اهدای اعضای بدنش جان 5 نفر را نجات داده بود دیدار کردند و از این اقدام خیرخواهانه قدردانی کردند.

امام‌جمعه در این دیدار گفت: اهدای عضو به‌منزلهٔ اهدای زندگی است که این امر خداپسندانه بسیار ارزشمند و قابل‌تقدیر است.

وی این اقدام را انسان دوستانه برشمرد و افزود: با توجه به غیرقابل‌اجتناب بودن وقوع حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی، ضرورت دارد فرهنگ‌سازی هر چه بیشتر در جلب رضایت اهدا عضو عزیزانی که دچار مرگ مغزی می‌شوند، انجام شود.

فرماندار شهرستان نهاوند نیز در این دیدار جان باختن مرحومه سامیه ترابی را تسلیت گفت و از اقدام خداپسندانه خانواده متوفی در اهداء اعضا فرزندشان پس از اعلام مرگ مغزی توسط پزشکان قدردانی کرد و گفت: موافقت برای اهدای اعضای بدن عضو عزیز خانواده برای جلب رضایت پروردگار و نجات جان چندین انسان درجه‌ای از ایثار است و با فرهنگ‌سازی این اقدام خداپسندانه سالانه جان صدها نفر از مرگ حتمی نجات می‌یابد.

حمیدوند اندیشه بزرگ را سرمنشأ اقدام به کارهای خداپسندانه معرفی نمود و گفت: انسان‌هایی که این اندیشه رادارند در رفتار ایثارگرانه پیشرو هستند و خانواده‌هایی که برای اهدای اعضای عزیزانشان رضایت داده‌اند، یقیناً آن‌ها را از دست نداده‌اند بلکه آن‌ها را زنده نگه‌داشته و بدانند که جسم از بین می‌رود ولی ایثار و فداکاری آنان همیشه بوده و تا ابدیت باقی خواهد ماند.

چند وقت پیش مرحومه سامیه ترابی یکی از دانشجویان نهاوندی متأسفانه براثر سکته مغزی دچار مرگ مغزی شد و پس از اعلام رضایت والدین وی اعضای بدنش به ۵ بیمار نیازمند پیوند اعضا اهدا شد.

 

915645

915637

915641

915643

915640

915642

915644

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما