تازه های سایت

کد مطلب: 27584
27. مرداد 1395 - 12:40
رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای حاج حشمت شهبازی گفت: به منظور معرفی طرح ها و ایده های نو و برتر دانشجویان نمایشگاه ابداعات و اختراعات و دست سازه های علمی و فنی دانشجویان در دانشکده فنی و حرفه ای نهاوند برپا شد.

مهرداد هوشمند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری گرو، گفت: دانشگاه ها نقش مهم و تاثیر گذاری در آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص برای بخش ها و حوزه های مختلف جامعه دارد، که در همین جهت یکی از رسالت ها و وظایف مهم دانشگاه ها، شناسایی و معرفی طرح ها، ابداعات، دست سازه ها و ایده های علمی، فنی و خلاقانه دانشجویان در زمینه های مختلف علمی و پژوهشی است.

وی در مورد هدف از برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: برپایی و برگزاری نمایشگاه علمی و تخصصی در مراکز آموزش عالی در ارائه و معرفی دست سازه ها و ابداعات دانشجویان فرصت مناسب و ارزشمندی را فراهم می کند تا دانشجویان با دستاوردهای علمی و پژوهشی، دست سازه ها و طرح های مبتکرانه و خلاقانه یکدیگر آشنا شوند و از این طریق زمینه ارتقا علمی و تخصصی خود را فراهم نمایند.

وی برپایی نمایشگاه دست سازه ها و ابداعات دانشجویان را موجب توانمندی های علمی و پژوهشی آنها دانست و افزود: این نوع نمایشگاه ها موجب تقویت انگیزه، مطالعه، پژوهش، علم اندوزی و گرایش دانشجویان به انجام طرح های علمی و کاربردی می شود.

رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای حاج حشمت شهبازی اظهار داشت: برپایی این گونه نمایشگاه ها در دانشگاه ها می تواند فضای رقابت،خلاقیت و انجام طرح های فنی و پژوهشی را در بین دانشجویان رونق داده و زمینه تبدیل تولید علم به ثروت را در دانشگاه ها تقویت می کند و از این طریق موجبات پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور فراهم می شود.

 هوشمند گفت: برهمین اساس برنامه ریزی در جهت برگزاری و ایجاد چنین نمایشگاه هایی در طول سال تحصیلی می تواند در افزایش روحیه رقابت علمی، توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش، ارتقا سطح سواد و توانمندی های علمی و فنی دانشجویان، توسعه فضای کار و تولید و تبدیل علم به ثروت موثر واقع شود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما