تازه های سایت

کد مطلب: 27581
27. مرداد 1395 - 10:01
مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند گفت: سطح زیرکشت دانه‌های روغنی در نهاوند به 3000 هکتار می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، احمد باقری با بیان اینکه همزمان با هفته دولت در شهرستان نهاوند ۵ پروژه کشاورزی با اعتبار 2 میلیارد و 220 میلیون تومان افتتاح می‌شود، به پروژه‌های قابل افتتاح شهرستان نهاوند اشاره کرد و افزود: این پروژه‌ها شامل دو پروژه آبیاری تحت فشار در روستاهای لیلی‌یادگار با مساحت 7.55 هکتار و روستای گره‌چغا با 99.09 هکتار و دو مورد طرح‌های گلخانه‌ای در روستاهای شعبان و گردیان از توابع بخش مرکزی و یک مورد تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی در روستای ازنهری با ۲۷۴ هکتار از توابع بخش زرین‌دشت برزول است.

وی با بیان اینکه در زمینه تولید دانه‌های روغنی اقدامات مناسبی در شهرستان نهاوند انجام‌شده است، عنوان کرد: سهمیه سطح زیرکشت دانه‌های روغنی در سال آینده ۳ هزار هکتار در شهرستان نهاوند درنظر گرفته‌ شده است.

افزایش ۲۰ درصدی برداشت گندم وجو در نهاوند

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند در ادامه گفت: پرداخت مطالبات غله‌کاران نهاوندی در سطح کشور و استان در حال پیگیری است و مشکل پرداخت مطالبات گندم و جو تنها ویژه این شهرستان نیست.

وی ادامه داد: شهرستان نهاوند در سال زراعی‌جاری ۱۹ هزار هکتار گندم آبی و دیم و ۱۲ هزار و ۵۰۰  هکتار جو آبی و دیم زیرکشت داشته که از این مقدار ۶۰ هزار تن گندم و ۴۰ هزار تن جو برداشت‌شده است.

باقری با بیان اینکه کشاورزان نهاوندی از یک‌ماه پیش گندم و جوهای خود را به مراکز خرید تحویل داده‌اند اما هیچ‌گونه وجهی دریافت نکرده‌اند، گفت: همچنان که مسئولان استان و شهرستان پیگیر اخذ مطالبات کشاورزان هستند، در سطح کشور نیز حل مشکل در حال پیگیری است و در آینده نزدیک مطالبات کشاورزان پرداخت خواهد شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند با بیان اینکه در سال زراعی‌جاری افزایش ۲۰ درصدی برداشت گندم و جو را داشته‌ایم، تاکید کرد: مشکل پرداخت مطالبات گندم و جو تنها ویژه شهرستان نهاوند نیست و هم‌اکنون در کل کشور این مشکل وجود دارد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما